קרוב למחצית מהחולים עם דמנציה חווים נפילה (Alzheimers Dement)

קרוב למחצית מהקשישים עם דמנציה חווים נפילה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Alzheimer’s and Dementia: The Journal of the Alzheimer’s Association. החוקרים זיהו עוד מספר גורמי סיכון לאירועי נפילה באוכלוסיית חולים זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם דמנציה, בהשוואה לאלו ללא דמנציה, סיכון מוגבר לנפילות. עם זאת, אין מידע רב אודות גורמי סיכון ייחודיים לנפילות בקרב חולים עם דמנציה, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

על-סמך נתונים ממחקר National Health and Aging Trends Study בשנים 2015 ו-2016, החוקרים זיהו באופן פרוספקטיבי גורמי סיכון לנפילות לאורך תקופה של 12 חודשים בקרב 5,581 קשישים בגילאי 65 שנים ומעלה שהתגוררו בקהילה עם וללא אבחנה של דמנציה.

מהנתונים עולה כי שיעור הנפילות היה גבוה ביותר בקרב חולים עם דמנציה, בהשוואה למבוגרים באוכלוסייה הכללית ללא דמנציה (45.5% לעומת 30.9%, בהתאמה). במודל רב-משתני שכלל נתונים סוציו-דמוגרפיים, מצב בריאותי, תפקודי ומאפיינים סביבתיים כגורמים מנבאים, החוקרים מצאו כי ליקוי ראיה (יחס סיכויים של 2.22, רווח בר-סמך 95% של 1.12-4.40) ומגורים עם בן/בת זוג לעומת מגורים לבד (יחס סיכויים של 2.43, רווח בר-סמך 95% של 1.09-5.43) ניבאו סיכון מוגבר לנפילות בקרב חולים עם דמנציה, אך לא בקרב מבוגרים ללא דמנציה.

עוד מדווחים החוקרים כי היסטוריה של נפילות קודמות ניבאה נפילות בעתיד, בחולים עם דמנציה (יחס סיכויים של 6.20, רווח בר-סמך 95% של 3.81-10.09) ובאלו ללא דמנציה (יחס סיכויים של 2.92, רווח בר-סמך 95% של 2.50-3.40).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בגישה מולטי-דיציפלינרית למניעת נפילות בקרב קשישים עם דמנציה.

Alzheimers Dement. Published online January 12, 2023

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה