גריאטריה

משפר קוגניציה בקרב מטופלים הסובלים מדיכאון ודמנציה נלווית (CTAD)

דיכאון אישה צעירה
מחקר חדש מצא כי בחולים עם קומורבידיות של הפרעת דיכאון מג'ורי ודמנציה נלווית, התרופה נוגדת הדיכאון, ברינטליקס – וורטיאוקסטין, שיפרה את הקוגניציה, הזיכרון ותסמיני הדיכאון

מחקר חדש מצא כי בחולים עם קומורבידיות של הפרעת דיכאון מג’ורי ודמנציה, התרופה נוגדת הדיכאון, ברינטליקס – וורטיאוקסטין, שיפרה את הקוגניציה, הזיכרון ותסמיני הדיכאון.

החוקר, ד”ר מייקל קרונקוויסט כריסטנסן, מנהל בחברת התרופות Lundbeck, הציג את ממצאי המחקר בכנס ניסויים קליניים על מחלת האלצהיימר (CTAD – Clinical Trials on Alzheimer’s Disease) ואמר כי “המחקר מאשר ממצאים קודמים שהראו שיפור הן בתסמיני הדיכאון והן בתפקוד הקוגניטיבי בחולים עם דיכאון ודמנציה תחת טיפול בוורטיאוקסטין”, והוסיף כי “מחקר זה הראה השפעות קליניות רחבות גם על שיפור באיכות החיים, הבריאות הכללית והתפקוד היומיומי של החולים”.

וורטיאוקסטין היא תרופה ממשפחת ה-SSRI, כך שלקולטן התרופה ישנה אפשרות לווסת מערכות נוירוטרנסמיטורים החיוניות לוויסות התפקוד הקוגניטיבי. תרופה זו היא אחת התרופות היקרות ביותר לטיפול בדיכאון, ומחיר המחירון של התרופה עומד על כ-444 דולר לחודש.

המחקר כלל 83 מטופלים בגילאי 55 עד 85 הסובלים מדיכאון מג’ורי ודמנציה נלווית. המינון היומי של התרופה נקבע בתחילה ל-5 מ”ג, לאחר מכן הועלה ל-10 מ”ג, ואז שונה בהתאם לשיקול דעתו של החוקר ותגובת המטופל. בשבוע ה-12 למחקר, הציונים בסולם הדירוג לדיכאון מג’ורי ירדו בממוצע של 12.4. בנוסף, נצפו תוצאות משניות שכללו שיפור משמעותי במבחן החלפת מספרים בסימנים (Digit Symbol Substitution test) ושיפור במספר מדדים קוגניטיביים אחרים. לשליש מהחולים היו תופעות לוואי הקשורות לטיפול.

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה