גריאטריה

שינוי במשקל הגוף מלווה בסיכון מוגבר לדיכאון בחולים עם מחלת כליות משנית לסוכרת (Kidney Res Clin Pract)

הן עליה במשקל והן ירידה במשקל מלווים בעליה בסיכון להתפתחות דיכאון בקרב חולים עם מחלת כליות משנית לסוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Kidney Research and Clinical Practice.

מספר מחקרים קודמים דיווחו על שכיחות גבוהה של דיכאון בחולים עם סוכרת או מחלת כליות משנית לסוכרת. עם זאת, הקשר בין שינויים במשקל הגוף ובין הסיכון לדיכאון אינו מובן היטב.

במסגרת המחקר הנוכחי התבססו החוקרים על נתונים ממאגר Korean National Health Insurance Service Database וזיהו 67,866 חולים עם מחלת כליות משנית לסוכרת ונתונים אודות משקל הגוף משתי בדיקות רפואיות עוקבות במרווח של שנתיים בין 2009 עד 2012. שינוי במשקל הגוף לאורך שנתיים סווג לחמש קבוצות: ירידה של 10% ומעלה, ירידה של 5-10%, שינוי בין ירידה של 5% ועד עליה של 5%, עליה של 5-10%, ועליה של 10% ומעלה במשקל הגוף.

לאורך מעקב של כחמש שנים, 17,023 חולים עם מחלת כליות משנית לסוכרת פיתחו דיכאון.

מניתוח הנתונים עלה קשר בצורת U בין שינוי במשקל הגוף ובין הסיכון לדיכאון: בחולים עם ירידה של 10% ומעלה במשקל הגוף (יחס סיכון של 1.12) ובאלו עם עליה של 10% ומעלה במשקל הגוף (יחס סיכון של 1.11) תועד סיכון גבוה יותר לדיכאון, בהשוואה לאלו עם שינוי במשקל שבין ירידה של 5% ועד עליה של 5% במשקל הגוף, גם לאחר תקנון לערפלנים אפשריים.

מניתוח לפי תתי הקבוצות עלה כי בכל תתי הקבוצות, הסיכון לדיכאון נטה לעלות עם שינוי גדול יותר במשקל הגוף, בין אם מדובר בעליה או בירידה במשקל הגוף.

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין שינוי במשקל הגוף ובין הסיכון להתפתחות דיכאון בחולים עם מחלת כליות משנית לסוכרת.

 

Kidney Res Clin Pract, Sep 8, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה