גריאטריה

טיפול ב-Lemborexant בטוח לשימוש במבוגרים עם COPD בדרגה בינונית-עד-חמורה (מתוך כנס CHEST)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי CHEST עולה כי Lemborexant הינו בטוח לשימוש במבוגרים וקשישים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease) בדרגה בינונית-עד-חמורה.

ממצאים אלו מעידים כי Lemborexant, תרופה המאושרת במדינות רבות לטיפול במבוגרים עם אינסומניה, התכשיר הראשון המכוון כנגד קולטן לאורקסין שהוכח כבטוח נשימתית בחולים עם COPD בדרגה חמורה.

המחקר הרב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, כלל מבוגרים בגילאי 45-65 שנים וקשישים בגילאי 65-90 שנים עם COPD בדרגה בינונית-עד-חמורה וללא דום נשימה חסימתי בשינה בדרגה משמעותית קלינית.

המשתתפים במחקר חולקו באקראי לשתי תקופות בנות 8 לילות בהן טופל ב- Lemborexant במינון 10 מ”ג או פלסבו, עם מרווח זמן של לפחות 14 ימים שתי התקופות.

מדגם המחקר כלל 30 חולים (גיל ממוצע של 69.2 שנים; 30% גברים), מהם 25 עם COPD בדרגה מתונה ו-5 חולים עם COPD בדרגה חמורה. מבין אלו, כרבע מהחולים (23.3%) היו בגילאי 45-65 שנים והיתר (76.6%) היו בגילאי 65-90 שנים.

מהתוצאות עולה כי רוויון חמצן בדם היקפי הממוצע לאורך השינה עמד על 91.6% ומדד אפניאה-היפופניאה עמד על 4.6. ההבדל בממוצע הריבועים הפחותים ברוויון החמצן בדם עמד על 0.43- ביום הראשון (מנה יחידה), כאשר ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית, אך לאחר 8 ימים (מנות מרובות) ההבדל עמד על 0.47 והיה מובהק סטטיסטית לטובת Lemborexant (p=0.022).

באשר למדד אפניאה-היפופניאה, ההבדל בממוצע הריבועים הפחותים עמד על 1.47 ביום הראשון ועל 0.24 לאחר 8 ימים, כאשר בשני המקרים ההבדל בין הקבוצות לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מציינים כי הטיפול ב- Lemborexant נסבל היטב וכי אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי היו ברובם בדרגת חומרה קלה ותאמו לפרופיל הבטיחות הידוע של הטיפול התרופתי.

ממצאי המחקר מעידים כי Lemborexant עשוי לשמש כטיפול בחולים עם אינסומניה ו-COPD, כולל חולים בגילאים מתקדמים.

 

מתוך כנס CHEST

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה