גריאטריה

מדד סיכון קליני מסייע בחיזוי הסיכון לדמנציה וסקולארית לאחר אירוע מוחי איסכמי (Stroke Res Treat)

במאמר שפורסם בכתב העת Stroke Research and Treatment מדווחים חוקרים מתאילנד על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מדד סיכון קליני עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לדמנציה וסקולארית בחולים ששרדו אירוע מוחי איסכמי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דמנציה לאחר אירוע מוחי הינה סיבוך חשוב של אירוע מוחי ודורש צעדים למניעה, אבחנה וטיפול. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה לפתח מדד סיכון קליני פשוט לחיזוי הסיכון לדמנציה וסקולארית בחולים עם אירוע מוחי איסכמי.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה פרוספקטיבי שכלל 177 חולים ששרדו אירוע מוחי איסכמי. בעת הקבלה לאשפוז הושלמה הערכה סטנדרטים של חולה עם אירוע מוחי ולאחר שישה חודשים מהאירוע המוחי הושלמה הערכה לנוכחות דמנציה. המנבאים המשמעותיים שימשו לפתח מדד סיכון באמצעות מודל סטטיסטי רב-משתני.

מהנתונים שישה חודשים לאחר האירוע המוחי עולה כי 27.1% מהחולים אובחנו כלוקים בדמנציה וסקולארית. מניתוח הנתונים עלה כי חמישה משתנים נכללו במדד הסיכון: גיל, רמת השכלה, היסטוריה של אירוע מוחי, אות מוגבר בחומר לבן ותת-סוג האירוע המוחי.

מדד הסיכון הדגים שטח מתחת לעקומת ה-Receiver Operating Characteristics של 0.76, עם רגישות של 72.9% וסגוליות של 79.1% לחיזוי הסיכון לדמנציה וסקולארית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדד הסיכון הקליני הדגים דיוק טוב ועשוי לסייע בזיהוי חולים לאחר אירוע מוחי איסכמי המצויים בסיכון גבוה לפתח דמנציה וסקולארית.

 

Stroke Res Treat. 2022 Sep 26

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה