גריאטריה

עדויות חדשות תומכות בתועלת של Lecanemab להאטת הידרדרות קלינית בחולים עם מחלת אלצהיימר בשלב מוקדם (מתוך הודעת חברת Eisai)

מנתונים מוקדמים מתוצאות מחקר בשלב 3 עולה כי הטיפול ב- Lecanemab, נוגדן המכוון כנגד עמילואיד-ביתא, הפחית הידרדרות קוגניטיבית ב-27% לאחר 18 חודשים לעומת פלסבו.

מהנתונים עולה כי Lecanemab ענה על תוצא הסיום העיקרי והפחית את ההידרדרות הקלינית לפי סולם Clinical Dementia Rating-Sum of Boxes במחקר מבוקר-פלסבו, כפל-סמיות, אקראי, שכלל 1,795 חולים עם מחלת אלצהיימר בשלב מוקדם.

מהנתונים עולה כי ניתן להשפיע על מהלך מחלת אלצהיימר, וייתכן גם על מחלות נוירו-דגנרטיביות אחרות.

החוקרים מדווחים כי במסגרת המחקר חולקו המשתתפים באקראי לקבלת Lecanemab במינון 10 מ”ג/ק”ג פעמיים בשבוע או פלסבו. לאחר 18 חודשים, בקבוצת הטיפול ב- Lecanemabתועדה הידרדרות קוגניטיבית קטנה ב-0.45- בהשוואה להידרדרות שתועדה בזרוע הפלסבו.

הטיפול ב- Lecanemab גם ענה על תוצאי הסיום המשניים, כולל שינוי לאחר 18 חודשי טיפול ברמות עמילואיד במוח כפי שנקבע לפי בדיקת Amyloid PET, תת-מדד קוגניטיבי של סולם AD Assessment Scale, מדד AD Composite Score ומדד AD Cooperative Study-Activities of Daily Living Scale for Mild Cognitive Impairment.

בעקבות תוצאות אלו, האגודה למחלת אלצהיימר יצאה בהצהרה כי היא מברכת בהתרגשות על הנתונים שהוצגו עם הטיפול ב- Lecanemab.

מדובר בממצאים המעודדים ביותר ממחקרים קליניים לטיפול במחלת אלצהיימר עד כה. מהנתונים עולה כי Lecanemab עשויה להאריך את פרק הזמן בו חולים עם מחלת אלצהיימר בשלב מוקדם שומרים על מכלול או כמעט כלל היכולות שלהם לתפקד בפעילויות יומיומיות, לתפקד באופן עצמאי ולקבל החלטות עתידיות אודות הטיפול הרפואי.

בחברות התרופות מתכננים להגיש בקשה לאישור התרופה בארצות הברית, כמו גם לפנות לרשויות ביפן ובאירופה עד מרץ 2023.

 

מתוך הודעת חברת Eisai

 

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה