גריאטריה

טיפול ב-Favipiravir עשוי לשפר שיעורי הישרדות בחולים עם COVID-19 בדרגה חמורה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- European Respiratory Society International Congress)

קורונה

 מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Respiratory Society International Congress עולה כי טיפול פומי ב- Favipiravir עשוי לשפר את שיעורי ההחלמה והישרדות ללא הנשמה מלאכותית של חולים צעירים מתחת לגיל 60 שנים שאושפזו בשל COVID-19.

 לפני השלמת מחקר PIONEER הנוכחי, Favipiravir נבחן בארצות הברית ויפן כטיפול בחולים עם שפעת ללא סיבוכים. מחקר PIONEER היה מחקר פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, רב-מרכזי, אקראי ומבוקר שכלל 499 חולים בגיל חציוני של 58.9 שנים מבריטניה, ברזיל ומקסיקו, אשר אושפזו לבית חולים באבחנה מוכחת או חשודה ל-COVID-19 בין מאי 2020 ועד מאי 2021. החולים חולקו באקראי לטיפול ב- Favipiravir (251 חולים) או טיפול סטנדרטי (248 חולים) והתוצא העיקרי של המחקר היה שיפור של שתי נקודות בסולם WHO או שחרור, ראשון מבניהם. תוצאים משניים כללו את שיעורי התמותה וניצול שירותים רפואיים.

 במהלך המחקר הלכו לעולמם 26 חולים ו-214 חולים התאוששו בתוך 28 ימי טיפול בזרוע Favipiravir, בהשוואה ל-34 מקרי תמותה ו-203 חולים שהחלימו בזרוע הטיפול הסטנדרטי.

 החוקרים מדווחים כי לא היו הבדלים משמעותיים בסוג ההחלמה בין שתי הקבוצות. עם זאת, כאשר הם בחנו את הנתונים בקרב חולים מתחת לגיל 60 שנים הם זיהו שיפור משמעותי במשך הזמן עד להחלמה ביום 4 (P=0.03), אך תוצאות אלו לא זוהו בקרב חולים בגילאי 60 שנים ומעלה.

 באשר לשיעורי ההישרדות ושיעורי ההישרדות ללא הנשמה מלאכותית, החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות. עם זאת, כאשר התמקדו בחולים צעירים מתחת לגיל 60 שנים, הם מצאו הבדל מספרי גדול יותר במקרי התמותה, עם ירידה של כ-50% בשיעורי התמותה והבדל מובהק סטטיסטית בשיעורי הישרדות ללא-הנשמה מלאכותית (p=0.02). בקרב חולים בגילאי 60 שנים ומעלה לא תועדו השפעות דומות לטיפול ב- Favipiravir.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול פומי ב- Favipiravir לא שיפר את התוצאים העיקריים בחולים שאושפזו עם COVID-19. עם זאת, מהנתונים עולה תועלת אפשרית מבחינת ההחלמה ושיעורי הישרדות ללא הנשמה מלאכותית בחולים צעירים מתחת לגיל 60 שנים.

 מתוך הכנס השנתי מטעם ה- European Respiratory Society International Congress

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה