גריאטריה

יחס נויטרופילים ללימפוציטים וריכוז אלבומין בדם מנבאים סיכון לנזק כלייתי חד לאחר ניתוח מעקפים (Sci Rep)

במאמר שפורסם בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, היחס בין נויטרופילים ללימפוציטים וריכוז אלבומין בדם מנבאים את הסיכון לנזק כלייתי חד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נזק כלייתי חד הינו סיבוך חמור ונפוץ מאוד לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות גורמים המנבאים נזק כלייתי חד ואת ערכי הסף לאחר ניתוח מעקפים ללא חיבור למכונת לב-ריאה.

מדגם המחקר כלל 329 מבוגרים שעברו ניתוח מעקפים ללא חיבור למכונת לב-ריאה בין דצמבר 2008 ועד פברואר 2021. החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הרשומות הרפואיות של החולים וסיווגו את החולים לשלוש קבוצות: אלו ללא נזק כלייתי חד, חולים עם נזק כלייתי חד בשלב מוקדם (בתוך 48 שעות מהניתוח) וחולים עם נזק כלייתי חד בשלב מאוחר (לאחר מעל 48 שעות מהניתוח).

מניתוח רב-משתני עלה כי במקרים של ניתוח חירום תועד סיכון מוגבר לנזק כלייתי חד לאחר ניתוח מעקפים, כאשר מנבאים נוספים של הסיכון לנזק כלייתי חד כללו את ריכוז אלבומין בדם טרם הניתוח ויחס נויטרופילים:לימפוציטים ביממה הראשונה. עם זאת, ריכוז אלבומין ויחס נויטרופילים:לימפוציטים לא ניבאו את הסיכון להופעה מאוחרת של נזק כלייתי חד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי מהחקר מעידים כי ריכוז אלבומין לפני-ניתוח ויחס נויטרופילים:לימפוציטים ביממה הראשונה מנבאים הופעה מוקדמת של נזק כלייתי חד בחולים לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים.

 

Sci Rep, Sep 14, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה