גריאטריה

עדויות חדשות תומכות בטיפול אנדווסקולארי בחולים עם אירוע מוחי משנית לחסימת עורק בזילארי דיסטאלי (Front Neurol)

שבץ

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בהשוואה לטיפול סטנדרטי, טיפול אנדווסקולארי ישים ובטוח בחולים עם אירוע מוחי משנית לחסימת עורק בזילארי דיסטאלי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התוצאות הקליניות של טיפול אנדווסקולארי לחסימה של החלק הדיסטאלי של העורק הבזילארי ולהשוות את התוצאות אל מול טיפול רפואי סטנדרטי.

מדגם המחקר כלל חולים עם אירוע מוחי משנית לחסימת עורק בזילארי דיסטאלי ממחקר BASILAR בין ינואר 2014 ועד מאי 2019. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הבדלים בתוצאים הקליניים והתוצאות הקליניות שנבחנו כללו את מדד mRS (Modified Rankin Scale) לאחר 90 ימים, שיעורי התמותה לאחר 90 ימים ושיעור אירועי דמם תוך-גולגולתי תסמיני בתוך 48 שעות.

החוקרים זיהו 267 חולים עם אירוע מוחי משנית לחסימת עורק בזילארי דיסטאלי (222 חולים בזרוע טיפול אנדווסקולארי ו-45 חולים בזרוע טיפול סטנדרטי). בהשוואה לטיפול סטנדרטי, הטיפול האנדווסקולארי לווה בתוצאות טובות, כאשר שיעור החולים עם מדד mRS של 0-3 היה גבוה יותר (40.1% לעומת 15.6%; יחס סיכויים מתוקן של 5.44, p=0.005) ושיעורי התמותה היו נמוכים יותר (44.6% לעומת 71.1%; יחס סיכויים של 0.32, p=0.012).

בקבוצת הטיפול האנדווסקולארי, ניתוח רב-משתני הדגים קשר בין מדד NIHSS (או National Institutes of Health Stroke Scale) הראשוני ומדד pc-ASPECTS (או Posterior Circulation-Alberta Stroke Program Early CT Score) ובין תוצאות תפקודיות טובות יותר ושיעורי תמותה נמוכים יותר.

ממצאי המחקר תומכים באפשרות טיפול אנדווסקולארי בחולים עם אירוע מוחי משנית לחסימת עורק בזילארי דיסטאלי.

 

Front Neurol, Aug 9, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה