השפעת טיפול ב-Sacubitril/Valsartan על תוצאים קוגניטיביים (ACC)

מחקר חדש מראה כי טיפול באי ספיקת לב כרונית עם sacubitril/valsartan (Entresto), לא גרם לשינויים קוגניטיביים במהלך 3 שנות טיפול

מחקר חדש מראה כי טיפול באי ספיקת לב כרונית עם sacubitril/valsartan (Entresto), לא גרם להשפעות קוגניטיביות מצטברות במהלך 3 שנות טיפול במחקר פרוספקטיבי, מבוקר, רב-מרכזי עם כמעט 600 חולים. הפוטנציאל להשפעה שלילית של sacubitril על הקוגניציה עלה כחשש היפותטי מכיוון שהוא מעכב את האנזים נפריליזין. פעילות זו מביאה להשפעות מועילות עבור חולים עם אי ספיקת לב על ידי הגדלת רמות של מספר פפטידים אנדוגניים ואזואקטיביים. אך, נפריליזין גם מפרק פפטידים מסוג עמילואיד בטא ולכן עיכוב של אנזים זה עלול לגרום להצטברות של פפטידים עמילואידים במוח עם השפעות נוירוטוקסיות פוטנציאליות.

תוצאות המחקר החדש, PERSPECTIVE, הראו כי אין ראיות לכך שעיכוב נפריליזין הגדיל את הסיכון לפגיעה קוגניטיבית עקב הצטברות של בטא עמילואיד בחולים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה בינוני או שמור. החוקרים חילקו חולים באקראי לטיפול סטנדרטי של sacubitril/valsartan (295) או valsartan (297) בנוסף לטיפול הרגיל שלהם, כאשר רוב החולים קיבלו גם חוסם בטא, משתן וסטטין. המטופלים שנרשמו היו בני 72 בממוצע, ויותר משליש היו בני 75 לפחות. התוצא העיקרי של המחקר היה הביצועים של מטופלים אלו בשבעה מבחנים שונים של תפקוד קוגניטיבי, שנמדד בתחילת המחקר ולאחר מכן כל 6 חודשים במהלך המעקב שנועד להימשך 3 שנים בטיפול. השינויים הממוצעים בציונים הללו לאורך זמן עקבו כמעט זהים בשתי זרועות הטיפול ועמדו בקריטריונים שנקבעו מראש של המחקר לאי-נחיתות של הטיפול ב-sacbitril valsartan, דיווח החוקר הראשי. יחד עם זאת, התוצאות גם הראו שכ-60% מהמטופלים בשתי הזרועות סבלו ממידה מסוימת של פגיעה קוגניטיבית במהלך המעקב. תוצא משני כלל הדמיית PET כדי לכמת הצטברות מוחית של בטא עמילואיד, וגם בתוצא זה התוצאות עמדו בסף לאי-נחיתות עבור החולים שטופלו ב-sacubitril/valsartan. יש לציין כי מגבלות המחקר כללו את המעקב הקצר יחסית של 3 שנים, והמורכבות של חולי אי ספיקת לב שעלולים להתמודד עם מספר סיבות אחרות לירידה קוגניטיבית.

לכתבה ב-Medscape

לאתר ה-ACC

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה