גריאטריה

התועלת של הוספת גירוי חשמלי חיצוני לאימוני שרירי רצפת האגן בנשים עם אי-נקיטת שתן על-רקע דחק (Neurourol Urodyn)

במאמר שפורסם בכתב העת Neurourology and Urodynamics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הוספת גירוי חשמלי חיצוני לאימוני שרירי רצפת האגן עשוי לשפר את התוצאות בנשים עם אי-נקיטת שתן על-רקע דחק.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את שילוב גירוי חשמלי חיצוני עם אימוני שרירי רצפת האגן ולקבוע אם שילוב שני אלו משפרים את תוצאות כל התערבות בנפרד בנשים עם אי-נקיטת שתן על-רקע דחק.

מדגם המחקר כלל 51 נשים עם אי-נקיטת שתן על-רקע דחק אשר חולקו באקראי לשילוב גירוי חשמלי חיצוני עם אימוני שרירי רצפת האגן (17 נשים), אימוני שרירי רצפת האגן בלבד (17 נשים), או גירוי חשמלי חיצוני בלבד (17 נשים) למשך שמונה שבועות.

התוצאים שנבחנו כללו דיווח עצמי על שיפור, חומרת אי-נקיטת שתן, תסמיני מצוקה, איכות חיים, אירועי אי-נקיטת שתן, חוזק וסיבולת שרירי רצפת אגן והפרעה בתפקוד שרירים אלו. כל ההערכות הושלמו לפני ההתערבות ולאחר הטיפול.

לאחר שמונה שבועות זיהו החוקרים שינויים משמעותיים בשיפור עליו דיווחו הנשים, בחומרת אי-נקיטת שתן, במדדי מצוקה, אירועי אי-נקיטת שתן, חוזק וסיבולת שרירי רצפת האגן, הפרעה בתפקוד רצפת האגן ובכל תחומי איכות החיים בכל הקבוצות (p<0.05). טיפול משולב לא היה עדיף על אימוני שרירי רצפת האגן וגירוי חשמלי חיצוני בכל התוצאים שנבחנו, למעט אי-נקיטת שתן (p<0.05).

החוקרים מסכמים וכותבים כי אימוני שרירי רצפת האגן עדיין מהווה את קו הטיפול הראשון בנשים עם אי-נקיטת שתן על-רקע דחק. עם זאת, הוספת גירוי חשמלי חיצוני עשויה לשפר את המוטיבציה ואת ההיענות לטיפול בנשים עם אימונים שאינם מספיקים או מדויקים.

 

Neurourol Urodyn, Aug 18, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה