גריאטריה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי העניק אישור לשימוש חירום ב-Tocilizumab לטיפול במקרים חמורים של COVID-19 (מתוך הודעת ה-FDA)

קורונה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי פרסם אישור לשימוש חירום ב-Tocilizumab (אקטמרה) לטיפול במבוגרים ובילדים מגיל שנתיים ומעלה, אשר אושפזו בתמונה של COVID-19 בדרגה חמורה והם תחת טפול סיסטמי בקורטיקוסטרואידים ותוספי חמצן, הנשמה מלאכותית פולשנית או לא-פולשנית, או חוברו למכשיר ECMO.

במחקרים קליניים של חולים מאושפזים עם COVID-19, הטיפול ב-Tocilizumab עם טיפול סטנדרטי הפחית את הסיכון לתמותה, קיצר את משך האשפוז והפחית את הצורך בהנשמה מלאכותית.

האישור הנוכחי מעיד על המחויבות של מנהל המזון והתרופות האמריקאי להביא לכך שיהיו טיפולים חדשים זמינים כנגד כל שלב של המגפה העולמית.

למרות שהחיסונים הצליחו להפחית את מספר החולים עם COVID-19 הנדרשים לאשפוז, זמינות טיפולים נוספים לאלו שאושפזו מהווה צעד חשוב במאבק כנגד המגפה.

כיום ידוע היטב כי חולים עם COVID-19 עלולים לפתח מערכת חיסון פעילה ביתר, העלולה להוביל להחמרה במחלה. Tocilizumab הינה נוגדן חד-שבטי המפחית דלקת ע”י חסימת קולטן Interleukin-6. הטיפול ניתן בעירוי תוך-ורידי ומאושר בארצות הברית לטיפול בחולים עם מגוון מחלות דלקתיות.

ממנהל המזון והתרופות האמריקאי נמסר כי על-בסיס העדויות הזמינות, סביר להאמין כי Tocilizumab עשוי לשמש כטיפול יעיל כנגד COVID-19 באוכלוסיה המאושרת וכי היתרונות המוכרים והאפשריים של התרופה עולים על הסיכון הידוע והאפשרי הכרוך בטיפול התרופתי.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה