גריאטריה

ד”ר נחום סורוקר, מנהל המחלקה לשיקום נוירולוגי ב’ בבית החולים לוינשטיין, קיבל את הפרס היוקרתי ע”ש סידני ליכט בכנס האיגוד הבינלאומי לשיקום

ד”ר נחום סורוקר, שעובד בבי”ח לוינשטיין למעלה מ- 30 שנה ומשמש מזה 19 שנים בתפקיד מנהל המחלקה לשיקום נוירולוגי ב’, קיבל בשבוע האחרון את הפרס היוקרתי ע”ש סידני ליכט, שמוענק פעם בשנה ע”י האיגוד הבינלאומי לרפואה פיסיקלית ושיקום (ISPRM ).

סידני ליכט, שעל שמו נקרא הפרס, היה המייסד והרוח החיה של האיגוד הבינלאומי לרפואת שיקום, אחד משני ארגונים שאיחודם ב- 1999 יצר את ה- ISPRM . הפרס מוענק לרופא מומחה אשר תרם באופן קבוע לקידום הבינלאומי של המקצוע. הקריטריונים שנקבעו לזכייה בפרס קובעים שיקבלו אותו רופאים אשר יזכו לכבוד והערצה מחבריהם למקצוע על הישגים יוצאי דופן בקידום בינלאומי של הטיפול באנשים עם נכויות, מנהיגות בתוך הארגון ויכולת לחלוק מידע מקצועי משמעותי. ד”ר סורוקר קיבל את הפרס לשנת 2017 במהלך כנס איגוד השיקום העולמי שהתקיים לאחרונה בבואנוס איירס, ארגנטינה. זו הפעם הראשונה שפרס יוקרתי זה מוענק למדען מישראל. הנושא של הרצאת סידני ליכט שנתן ד”ר סורוקר בכנס לאחר קבלת הפרס היה: Novel options for restoration of discrete functions after stroke .

ד”ר סורוקר החל את עבודתו בבי”ח לוינשטיין כרופא מתמחה והמשיך בהתפתחותו המקצועית בבית החולים עד למינויו למנהל מחלקה בשנת 1998. המחלקה לשיקום נוירולוגי ב’, בניהולו, היא אחת משתי המחלקות בבית החולים לוינשטיין המטפלות בחולים לאחר אירוע מוחי.

ד”ר סורוקר השתלם בשיקום מוחי ובחקר המוח באוקספורד, אנגליה וביוסטון, ארה”ב. הוא רופא-קלינאי, מורה וחוקר משכמו ומעלה אשר בשנות עבודתו העמיד על רגליהם והחזיר לחיים של איכות מאות מטופלים שלקו בשיתוק. הוא מרצה בכיר בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת ת”א ושימש עד לאחרונה כראש החוג לרפואת שיקום בפקולטה. במשך השנים הכשיר מאות רופאים וסטודנטים והיה מעורב בעשרות פרויקטים של מחקר ופיתוח עם חוקרים מאוניברסיטאות רבות בארץ ובעולם.

ד”ר סורוקר נחשב המוביל בישראל ומהמובילים בעולם, בידע, בניסיון ובמחקר ברפואת השיקום בתחום האירועים המוחיים. הוא מיישם את הידע והניסיון במחלקתו, תוך ניהול רחב אופקים וקפדני ומביא אותה להישגים מרשימים בתחום הטיפול השיקומי, בתהליכי עבודה מוסדרים בשירות ובשביעות רצון המטופלים והעובדים. בשנת 2014 נבחר לקבלת פרס מנכ”ל הכללית וזכה גם באות המצוינות בתחום הקליני-טיפולי לשנה זו.

פרופ ‘עמירם כ”ץ, מנהל בית חולים לוינשטיין, כתב לעובדי בית החולים עם היוודע דבר הזכייה בפרס: “יחד עם כולכם אני נרגש וחש כבוד וגאווה על הפרס הזה שמוענק לד”ר סורוקר וכולנו מברכים אותו על כך”.

מצורפת תמונה של ד”ר סורוקר מקבל את הפרס בכנס האיגוד הבינלאומי לשיקום שהתקיים בארגנטינה. ד”ר סורוקר, שני משמאל, במעמד חלוקת הפרס ע”ש סידני ליכט לשנת 2017, יחד עם נשיא ה ISPRM ג’ורג’ ליינס מפורטוגל והנשיא הקודם ג’יאנן לי מסין. מימין נשיאת הכנס קריסטינה שיאפקסה מארגנטינה.

לפרטים נוספים: דנית שכטר, דוברת בית החולים לוינשטיין

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה