גריאטריה

מחקר XANTUS : יעילות ובטיחות גבוהים בטיפול ב-Rivaroxaban (קסרלטו) למניעת אירועים מוחיים בחולים עם פרפור פרוזדורים בתנאי ”עולם אמיתי” (European Heart Journal)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal הוצגו תוצאות מחקר XANTUS, מחקר בינלאומי, פרוספקטיבי, תצפיתי ראשון להערכת הטיפול ב- Rivaroxaban(קסרלטו) בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלה מסתמית. שיעור האירועים המוחיים והדימומים המג’וריים היה נמוך בחולים שטופלו ב- Rivaroxaban.

במחקר XANTUS בחנו החוקרים את הבטיחות והיעילות של Rivaroxaban (קסרלטו) בטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלה מסתמית.

מדגם המחקר כלל חולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלה מסתמית, שהחלו טיפול חדש ב- Rivaroxaban(קסרלטו) והיו במעקב במרווחים של שלושה חודשים במהלך שנה אחת, או למשך לפחות 30 ימים לאחר הפסקה קבועה של הטיפול. במסגרת המחקר תועדו כל האירועים החריגים או אירועים חריגים חמורים; תוצאות מג’וריות (כולל דימום מג’ורי, אירוע תרומבואמבולי תסמיני ותמותה מכל-סיבה).

במהלך המחקר 6,784 חולים טופלו ב- Rivaroxaban (קסרלטו) ב-311 מרכזים באירופה, ישראל וקנדה. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 71.5 שנים (טווח של 19-99 שנים), 41% היו נשים וב-9.4% הייתה עדות לליקוי כלייתי חמור או בינוני (פינוי קריאטינין נמוך מ-50 מ”ל לדקה). מדדי CHADS2 ו-CHA2DS2-VASc  ממוצעים עמדו על  2.0 ו .3.4 בהתאמה. 859 חולים היו עם מדד CHA2DS2-VASc של 0 או-1.משך הטיפול הממוצע עמד על 329 ימים. דימומים מג’וריים על-רקע הטיפול תועדו ב-128 חולים (2.1 אירועים ל-100 שנות-מטופל), כמו גם 118 מקרי תמותה (1.9 אירועים ל-100 שנות מטופל) ו-43 אירועים מוחיים (0.7 אירועים ל-100 שנות מטופל).

Xantus הוא המחקר הבינלאומי הפרוספקטיבי התצפיתי הראשון העוקב אחר השימוש ב-rivaroxaban (קסרלטו) בטווח רחב של חולי פרפור פרוזדורים שלא על רקע מסתמי. החוקרים מסכמים וכותבים כי מנתוני המחקר עולה כי שיעור האירועים המוחיים ודימומים מג’וריים היה נמוך בחולים שטופלו ב- Rivaroxaban.

European Heart Journal

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה