גריאטריה

האם חשיפה לחומרי הרדמה לפני גיל ארבע שנים משפיעה על מדדי אינטליגנציה וכישורי שפה? (Pediatrics)

בילדים שעברו ניתוח תחת הרדמה כללית לפני גיל ארבע שנים תועדו בשלב מאוחר יותר מדדים נמוכים יותר במבחנים להערכת מדדי אינטליגנציה, כולל יכולת קשב, בהשוואה לילדים שלא עברו הרדמה בגיל צעיר.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות ילדים שהשלימו מחקר שפה בין גילאי 5-18 שנים, תוך השוואת 53 ילדים שעברו ניתוח עם הרדמה לפני גיל ארבע שנים אל מול 53 ילדים תואמים בגיל, דומיננטיות של היד, מין ומצב סוציואקונומי, שלא נחשפו להרדמה כללית.

בילדים בקבוצת ההתערבות מדדי יכולת קשב היו נמוכים בשש נקודות, בממוצע, בהשוואה לילדים שלא נחשפו להרדמה כללית ועם מדדי אינטליגנציה נמוכים ב-6.4 נקודות, בממוצע. ציוני המבחנים נפלו בטווח התקין לאוכלוסייה בשתי הקבוצות, ללא תלות בחשיפה להרדמה בגיל צעיר.

החוקרים מדגישים כי המחקר אינו יכול לקבוע סיבתיות ואין דרך לקבוע אם השינויים הקוגניטיביים נבעו מסיבות אחרות, דוגמת הניתוח עצמו, כולל הדלקת והכאב הנלווים, או עקב ההתוויה לניתוח.

הם מציינים כי אפילו ירידה של נקודה אחת במדדי אינטליגנציה עשויה לפגוע בהכנסות הצפויות במהלך החיים של אותו אדם בהיקף של 18,000 דולרים. ירידה של 5-6 נקודות, כפי שתוארה במחקר הנוכחי, עשויה להוביל לאובדן של 540 מיליארדדולרים ב-6 מיליון הילדים העוברים ניתוח כל שנה בארצות הברית.

Pediatrics. Published online June 8, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה