גריאטריה

היעילות של ivabradine (קוראלאן) בהפחתת תמותה ואישפוזים בשל אי ספיקת לב נשמרה בכל השילובים עם חסמי הבטא הנמצאים בשימוש (Cardiology )

מחקר המתפרסם ב-Cardiology מצביע על כך שטיפול ב-ivabradine (קוראלאן, מדיליין) במטופלים עם אי ספיקת לב סיסטולית הוביל לשיפור בתוצאות קרדיווסקולריות בכל השילובים עם חסמי בטא  שנבדקו במחקר, ובעיקר עם חסמי הבטא הנפוצים ביותר בטיפול באי ספיקת לב (קרבדילול) .

החוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של השילובים של בטא-בלוקרים עם איוואברדין במטופלים עם אי ספיקת לב סיסטולית, תוך התמקדות בטיפול השכיח ביותר להתוויה זו, הקרבדילול.

החוקרים ניתחו את המימצאים של מטופלי מחקר SHIFT עם אי ספיקת לב סיסטולית אשר קיבלו טיפול בחוסמי בטא (קרבדילול, ביסופרולול, מטרופרולול או נביבולול, או פלציבו). האנליזה הייתה לפי פרוטוקול כוונה לטפל במטופלים שנטלו חסמי בטא בזמן האירוע.

החוקרים מדווחים כי היה מידע זמין עבור 2,596 משתתפים שקיבלו קרבדילול, 1,483 מטופלים שקיבלו ביסופרולול, 1,424 שקיבלו מטופרולול ו-197 שקיבלו נביבולול. משך הטיפול הממוצע היה 19 חודש.

לא נמצאו הבדלים באפקט של איוואברדין על יעדי המחקר הקרדיווסקורלים המרכזיים של מוות או אישפוז בשל אי ספיקת בל בין חסמי הבטא השונים. הסיכון היחסי היה 0.75-0.89 בחסמי הבטא השונים עם p=0.86 לאינטרקציה.

מטופלים שקיבלו קרבדילול ביחד עם איוואברדין היו בסיכון מופחת להגעה ליעד המשולב עם סיכון יחסי של 0.8 (בטווח 0.68-0.94) , ולאישפוזים בשל אי ספיקת לב (סיכון יחסי 0.73, בטווח 0.61-0.88), ואישפוזים קרדיווסקורליים (סיכון יחסי 0.8, בטווח 0.69-0.92), וזאת בהשוואה לקרבדילול עם פלציבו.

למינון של קרבדילול לא הייתה השפעה על התוצאות וגם לא נצפו אירועים בטיחותיים בלתי צפויים.

החוקרים מסכמים כי טיפול עם איוואברדין , ללא תלות בסוג הטיפול הנלווה בחסם הבטא, השיג שיפור בתוצאות הקרדיווסקולריות במטופלים עם אי ספיקת לב סיסטולית, ובעיקר עם חוסם הבטא הנמצא בשימוש הנרחב ביותר, הקרבדילול.

Cardiology.2015 May 12;131(4):218-224

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה