גריאטריה

התועלת של אבלציה באמצעות צנתר של פרפור פרוזדורים בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה (Europace)

במאמר שפורסם בכתב העת Europace מדווחים חוקרים על קשר בין דום נשימה חסימתי בשינה ובין הישנות פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה באמצעות צנתר. התועלת של אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים הייתה דומה בין חולים ללא דום נשימה חסימתי שינה וחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה המטופלים במכשיר CPAP (Continuous Positive Airway Pressure).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים ביססו קשר בין דום נשימה חסימתי בשינה ובין פרפור פרוזדורים. עם זאת, עלו תוצאות סותרות בנוגע להשפעה של דום נשימה חסימתי בשינה על הישנות פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה באמצעות צנתר, וההשפעה של טיפול בדום נשימה חסימתי בשינה באמצעות CPAP על שיעורי ההצלחה של אבלציה באמצעות צנתר אינה-ידועה.

במסגרת הסקירה הנוכחית ביקשו החוקרים לבחון את שיעורי הישנות פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה באמצעות צנתר בחולים עם פרפור פרוזדורים עם וללא דום נשימה חסימתי בשינה, ולהעריך את הקשר בין טיפול ב-CPAP והישנות הפרעת הקצב.

החוקרים ערכו חיפוש וזיהו חמישה מחקרים שכלל כ-3,700 חולים עם פרפור פרוזדורים. בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה נרשמה עליה של 31% בסיכון להישנות פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה באמצעות צנתר, בהשוואה לחולים ללא דום נשימה חסימתי בשינה והסיכון הנ”ל עלה ל-57% בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה, שלא טופלו במכשיר CPAP. עם זאת, בקרב מטופלים ב-CPAP הסיכון להישנות פרפור פרוזדורים היה דומה לסיכון שתואר בחולים ללא דום נשימה חסימתי בשינה.

Europace. 2014;16(9):1309-1314

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה