גריאטריה

העדיפות של Ticagrelor (ברילינטה) על Clopidogrel נשמרת גם בקשישים עם תסמונת כלילית חדה ( Circ Cardiovasc Qual Outcomes )

מתוצאות מחקר חדש עולה כי התועלת הקלינית והבטיחות של Ticagrelor (ברילינטה) בהשוואה ל-Clopidogrel (פלויקס) בחולים עם תסמונת כלילית חדה שתוארה במחקר PLATO (PLATelet inhibition and patient Outcomes) אינה תלויה בגיל החולים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קשישים עם תסמונת כלילית חדה מצויים בסיכון גבוה להישנות אירועים איסכמיים ולתמותה, ולסיבוכים עקב טיפול אנטי-תרומבוטי וטיפול מבוסס-צנתר. בסקירה הנוכחית בחנו החוקרים את ההשפעות והסיבוכים על-רקע טיפול ב- Ticagrelor בהשוואה ל-Clopidogrel בקשישים בגילאי 75 ומעלה, עם תסמונת כלילית חדה, בהשוואה לחולים מתחת לגיל 75 שנים.

החוקרים מדווחים כי התועלת הקלינית של Ticagrelor בהשוואה ל-Clopidogrel, לא הייתה שונה משמעותית בין חולים בגילאי 75 ומעלה (2878 חולים) ובין אלו מתחת לגיל 75 (15,744 חולים), בכל הנוגע לתוצא המשולב שכללה תמותה עקב מחלות לב וכלי דם, אוטם לבבי, או אירוע מוחי (p=0.56), וכן גם בנוגע לאוטם לבבי (P=0.33), תמותה עקב מחלות לב וכלי דם (p=0.47), תרומבוזיס של התומכן (p=0.81) או תמותה מכל-סיבה (p=0.76).

לא נמצאה עליה בשיעור הדימומים המג’וריים עם Ticagrelor בהשוואה ל-Clopidogrel בחולים בגילאי 75 ומעלה (יחס סיכון של 1.02) או בחולים מתחת לגיל 75 שנים (יחס סיכון של 1.04). קוצר נשימה והפסקות חדריות היו נפוצים יותר במהלך טיפול ב- Ticagrelor, בהשוואה ל-Clopidogrel, ללא עדות להשפעה של הגיל על הבדלים אלו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל-Ticagrelor עדיפות על-פני Clopidogrel בטיפול בחולים עם תסמונת כלילית חדה ללא השפעת גיל החולה.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes. 2012 Sep 1;5(5):680-688

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה