גריאטריה

טיפול תרמי דרך האישון מפחית צורך בזריקות Ranibizumab בחולים עם ניוון מקולארי גילי (מתוך כנס EURETINA)

בחולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי, טיפול תרמי דרך האישון (TTT או Transpupillary Thermotherapy), המשמש לרוב לטיפול בגידולי מלנומה של הענבייה, מפחית משמעותית את מספר זריקות Ranibizumab הנדרש להביא לשיפור ואחזקת חדות הראייה. ממצאי המחקר פורסמו במהלך קונגרס EURETINA.

החוקרים ערכו מחקר אקראי בו נערכה השוואה בין TTT ובין טיפול דמה בחולים עם nAMD (Neovascular Age-related Macular Degeneration) . המחקר בחן גם את אפשרות טיפול תרמי דרך האישון כחלופה לטיפול פוטודינאמי אדג’וונטי.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 48 חולים לטיפול TTT במינון נמוך ו-44 חולים לטיפול דמה. לאחר שלושה חודשים, כל החולים קיבלו טיפול תוך-זגוגיתי סטנדרטי ב- Ranibizumab. החוקרים לא כללו במחקר חולים עם פיברוזיס מתחת לרשתית, אטרופיה, וסקולופתיה כורוידאלית לפי בדיקת אנגיוגרפיה, או אלו שטופלו בעבר בתרופות אנטי-אנגיוגניות,או חולים לאחר טיפול פוטודינאמי, TTT או ויטרקטומיה.

המשתתפים עברו בדיקות עיניים מקיפות בתחילת המחקר וכל חודש לאח מכן. הבדיקות כללו את חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר לפי תרשים ETDRS (Early Treatment Diabetic Retinopathy Study), עובי הרשתית המרכזית, לחץ תוך-עיני והערכת תופעות לוואי.

חולים בקבוצת הפלסבו דרשו מספר זריקות גדול יותר, בהשוואה לחולים בקבוצת ההתערבות. באופן ספציפי, מספר הזריקות הממוצע בקבוצת הפלסבו בחולים עם נגעים קלאסיים ראשוניים עמד על 3.5, בחולים עם נגעים קלאסיים מינימאליים מספר זה עמד על 5.4, בחולים עם נגעים סמויים עמד על 4.9 ובאלו עם RAP עמד על 4.6. מנגד, מספר הזריקות הממוצע בקבוצת TTT בחולים עם נגעים קלאסיים ראשוניים עמד על 2.0, בחולים עם נגעים קלאסיים מינימאליים עמד מספר זה על 2.5, בחולים עם נגעים סמויים עמד על 3.4 ובאלו עם נגעי RAP עמד מספר הזריקות הממוצע על 4.6 ירידה של 43%, 54%, 31% ו-4.0%, בהתאמה.

במהלך שנתיים, מספר הזריקות הממוצע היה נמוך יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (6.3 לעומת 8.0, p<0.05). מספר הזריקות בקבוצת TTT ובקבוצת הפלסבו היה דומה בשנה הראשונה (4.6 לעומת 4.8), אך ההבדל בין הקבוצות לאחר שנתיים היה משמעותי (1.7 לעומת 3.2, P<0.01).

לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר בין קבוצות הטיפול, כאשר בקבוצת ההתערבות נרשמה עליה של 4.0 אותיות ובקבוצת הפלסבו עליה של 0.9 אותיות. גם עובי שכבת הרשתית המרכזית היה דומה בשתי הקבוצות.

החוקרים מאמינים כי ממצאי המחקר מעידים על השפעה סינרגיסטית, כאשר טיפול תרמי דרך האישון הפחית את מספר זריקות וסקולופתיה כורוידאלית במהלך שנתיים.

12th EURETINA Congress. Presented September 7, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה