גריאטריה

הערכת השימוש ב-Dronedarone ותרופות אחרות לטיפול בפרפור פרוזדורים (Br J Cardiol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Journal of Cardiology כותבים מומחים כי ישנה אי-בהירות בנוגע לשימוש בתרופות אנטי-אריתמיות לטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים, כפי שמשתקף בשינויים בהנחיות מטעם ה-EMA (European Medicines Agency) וה-FDA (Food and Drug Administration).

הכותבים מסבירים כי שתי הסוכנויות עדכנו את ההמלצות בנוגע לטיפול ב-Dronedarone (מולטאק), בתגובה להפסקה מוקדמת של מחקר PALLAS (Permanent Atrial Fibrillation Outcome Study Using Dronedarone On Top Of Standard Therapy) בעקבות תמותה מוגברת בקבוצת המטופלים ב-Dronedarone.

בכנס מטעם חברת סנופי, היצרנית של Dronedarone, קבוצת מומחים מבריטניה ואירלנד בחנה את הצורך בהנחיות בנוגע ליישום ההנחיות לטיפול בתרופות אנטי-אריתמיות. הצהרת עמדה זו מהווה את ההמלצות מבוססות-ראיות לשימוש בתרופות אנטי-אריתמיות בכלל ו-Dronedarone בפרט. מאחר שתרופות אנטי-אריתמיות אינן משמשות בכל המקרים בהתאם להנחיות, המומחים בחנו את ההנחיות ואת בסיס העדויות התומך בהן.

לפי ההמלצות הנוכחיות בנוגע לטיפול ב-Dronedarone, המטרה היא לשמור על מקצב סינוס בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו-קבוע, ללא אי-ספיקת לב חמורה, או רעילות כבדית או ריאתית על-רקע טיפול ב-Amiodarone, ובשילוב עם טיפול נוגד-קרישה הולם. לאור העבודה שבעשרים וחמש השנים האחרונות לא פותחו תרופות אנטי-אריתמיות חדשות במטרה לתת מענה לצורך בטיפול יעיל עם פחות תופעות לוואי, ל-Dronedarone יש מקום בטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו-קבוע, ככלי נוסף ברשימת האפשרויות בידי חולים ורופאים.

Br J Cardiol. 2012;19(3):122-123

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה