גריאטריה

הטיפול ב-Dabigatran יעיל כנגד כל סוגי פרפור פרוזדורים (מתוך כנס ה-American College of Cardiology)

מתוצאות ניתוח חדש של ממצאי מחקר RE-LY (Randomized Evaluation of Long-Term Anticoagulation Therapy) שהוצגו בכנס ה-American College of Cardiology עולה כי לטיפול ב- Dabigatran (פרדקסה) במינון 150 מ”ג, פעמיים ביום, יעילות ובטיחות דומה בחולים עם פרפור פרוזדורים קבוע, ממושך והתקפי.

החוקרים מדווחים כי הטיפול ב- Dabigatran, במינון 150 מ”ג, פעמיים ביום, היה יעיל יותר מהטיפול ב-Warfarin (קומדין) בהפחתת הסיכון לאירוע מוחי או תסחיף סיסטמי, עם סיכון דומה לאירועי דמם, בהשוואה לנוגד הקרישה הישן. עם זאת, החוקרים מצאו הבדל קל בתגובה בין חולים שטופלו במינון 110 מ”ג, פעמיים ביום, כאשר Dabigatran היה היעיל ביותר בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי והכי פחות יעיל באלו עם פרפור פרוזדורים קבוע.

החוקרים מסבירים כי עדויות קודמות רמזו להבדל בתגובה לטיפול בין חולים עם פרפור פרוזדורים ממושך ואלו עם פרפור פרוזדורים התקפי. בחולים שטופלו במינון 150 מ”ג, פעמיים ביום, כל הממצאים עלו בקנה אחד עם הממצאים העיקריים של מחקר ה-RE-LY. תועדה ירידה גדולה בסיכון לאירוע מוחי, והסיכון לדימומים היה די דומה. מינון 110 מ”ג הדגים תוצאות מעט שונות כאשר אירועי הדמם היו פחות נפוצים בהשוואה לטיפול ב-Warfarin, אך הסיכון לאירוע מוחי היה שונה.

בחולים עם פרפור פרוזדורים קבוע שטופלו ב- Dabigatran במינון נמוך, יחס הסיכון לשבץ מוחי / תסחיף סיסטמי היה 1.13, לעומת ירידה של 40% בסיכון היחסי בחולים עם פרפור פרוזדורים התקפי שטופלו ב- Dabigatran במינון המופחת.

החוקרים טענו כי הממצאים אישרו את מסקנות מחקר RE-LY שפורסמו בעבר, וכי המינון המופחת של Dabigatran אינו זמין בארצות הברית. במקום מינון של 110 מ”ג, ה-FDA אישר מינון של 75 מ”ג, שניתן פעמיים ביום, הזמין לחולים עם פינוי קריאטינין של 15-30 מ”ל לדקה.

מתוך כנס ה-American College of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה