גריאטריה

טיפול ב-Dronedarone לאיזון קצב ומקצב לב בחולים עם פרפור פרוזדורים (Am J Cardiol.)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב  העת American Journal of Cardiology עולה כי הטיפול התרופתי ב- Dronedarone (מולטאק) משפיע על קצב הלב ומקצב הלב בחולים עם פרפור פרוזדורים.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מאשרים את ההשפעה האנטי-אריתמית של Dronedarone, במונחים של מקצב סינוס והאטת קצב הלב במהלך פרפור פרוזדורים.

החוקרים ערכו ניתוח פוסט-הוק של ממצאי מחקר ATHENA להערכת ההשפעות לאיזון קצב ואיזון מקצב הלב של Dronedarone. מחקר ATHENA הינו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, להערכת הטיפול ב- Dronedarone ב-4628 חולים עם פרפור פרוזדורים ממושך או התקפי או רפרוף פרוזדורים.

לאחר מעקב ממוצע של 21 חודשים, הסיכוי להופעת פרפור פרוזדורים או רפרוף פרוזדורים היה נמוך ב-25.1% בקבוצת המטופלים ב- Dronedarone, בהשוואה למטופלי פלסבו, וחציון הזמן עד להישנות ראשונה של פרפור או רפרוף פרוזדורים היה ארוך יותר עם Dronedarone (737 ימים) בהשוואה לפלסבו (498 ימים).

עם הישנות ראשונה של פרפור או רפרוף פרוזדורים, קצב הלב הממוצע היה איטי יותר משמעותית בקבוצת המטופלים ב- Dronedarone (85.3 פעימות לדקה) בהשוואה לקבוצת הפלסבו (95.5 פעימות לדקה( (p<0.001).

שיעור נמוך יותר של חולים שטופלו ב- Dronedarone (339, 15%) בהשוואה למטופלי פלסבו (481, 21%) נדרשו להיפוך קצב לב חשמלי, ומספר החולים שענו על הגדרת רפרוף פרוזדורים או פרפור פרוזדורים קבוע היה נמוך יותר משמעותית בקרב המטופלים ב- Dronedarone (178 חולים, 7.6%) בהשוואה למטופלי פלסבו (295 חולים, 12.8%).

למרות שההשפעה האנטי-אריתמית והאטת הקצב היתה חשובה מאוד, החוקרים לא יכולים לקבוע כי ממצאים אלו אחראיים לכל היתרונות שתועדו במחקר ATHENA ובמחקרים אחרים. בכל מקרה, פרופיל הבטיחות והתועלת הקלינית, בשילוב עם התועלת האנטי-אריתמית, מאשרים כי Dronedarone הינה בחירה הולמת לטיפול בחולים אלו.

Am J Cardiol. Posted online February 4, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה