טיפול ברספרידון מפחית במהירות תסמינים מאנים על רקע מחלה דו-קוטבית מסוג 1

מחקר חדש מראה כי בחולים במניה דו-קוטבית חריפה שטופלו ב- Risperdal (risperidone), נצפתה הפחתה משמעותית בתסמינים כבר ביום השלישי לטיפול.

המחקר הדו-סמוי בדק 259 חולים עם אבחנה של  bipolar I disorder במצב מאני חריף, ואלו חולקו אקראית לטיפול ברספרידל או לקבלת פלסבו. גיל החולים, משקלם, המין, המוצא האתני וחומרת המחלה, היו דומים בשתי הקבוצות.

יעילות הטיפול הוערכה בתום שבועיים בעזרת ה- Young Mania Rating Scale (YMRS), המשכלל תסמינים מאנים, ונע בין ניקוד מינימלי של 0, לניקוד מירבי של 60 נקודות. נעשה שימוש גם ב- Clinical Global Impression (CGI) severity scale, וב- Montgomery-Asberg Depression Rating Scale (MADRS).

קבוצת הרספרידל טופלה במינון ממוצע של 4.1 מ”ג ליום. נצפתה הפחתה משמעותית בתסמיני המחלה כבר לאחר 3 ימי טיפול, בהשוואה לקבוצת הפלסבו. בסיום הטיפול הושגה הפחתה משמעותית יותר בתסמינים בקבוצת הטיפול, הפחתה ממוצעת של 10.6 נקודות ב- YMRS, בהשוואה להפחתה ממוצעת של 4.8 נקודות בקבוצת הפלסבו.

43% מהחולים שטופלו בתרופה השיגו שיפור של 50% לפחות בתסמינים, בהשוואה ל- 24% בלבד בקבוצת הפלסבו. התרופה היתה יעילה בחולים עם וללא פסיכוזה. הודגם שיפור בחומרת המחלה לפי מדד ה- CGI. הטיפול ברספרידל לא היה קשור בהחמרה של תסמיני דיכאון.

56% מהחולים בקבוצת הטיפול השלימו את תקופת המחקר, לעומת 42% בקבוצת הפלסבו. הסיבה השכיחה להפסקת ההשתתפות היתה יעילות בלתי מספקת של הטיפול.

במטופלים בתרופה נרשמה שכיחות גבוהה יותר של תסמינים אקסטרא-פירמידלים, לעומת קבוצת הפלסבו. תופעות לוואי אחרות כללו ישנוניות, כאבי ראש, חוסר מנוחה, סחרחורות ובחילות, ואלו הופיעו ביותר מ- 10% מהמטופלים. היפרגליקמיה והחמרה של סוכרת דווחו כקשורות לטיפול בתרופה.

SOURCE Janssen Pharmaceutica Products, L.P.

לידיעה ב- Doctors Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה