טקרולימוס יעיל מפימקרולימוס בטיפול באקזמה

מידע ראשוני משלוש זרועות מחקר מעיד שמשחת tacrolimus (PROTOPIC) יעילה יותר מקרם pimecrolimus (ELIDEL CREAM) בטיפול בדרמטיטיס אטופית (atopic dermatitis) במבוגרים ובילדים, כך עולה מדיווח שהוצג בכנס השנתי של ה-American Academy of Dermatology. כמו כן דווח שבאותה אוכלוסיית מטופלים לא היו הבדלים משמעותיים בבטיחות שתי התרופות.

מחקר אקראי זה בחן את הטיפול ב-837 מטופלים במשך 6 שבועות, כולל ילדים מגיל שנתיים עם מחלה קלה עד חמורה. הצלחת הטיפול הוגדרה כ”העלמות” או “כמעט העלמות” הנגעים.

הזרוע הראשונה בחנה מטופלים בוגרים עם דרמטיטיס אטופית קלה עד חמורה מאוד. כעבור 6 שבועות, 51% מהמטופלים שטופלו במשחת טקרולימוס 0.1% דורגו עם העלמות או כמעט העלמות המחלה, בהשוואה ל-31% בלבד במטופלים שטופלו בקרם פימקרולימוס 1%, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית.

הזרוע השניה של המחקר בחנה ילדים (גיל שנתיים עד 16) שסובלים מדרמטיטיס אטופית בינונית עד קשה מאוד. מהילדים שטופלו בטקרולימוס ב-38% היתה הצלחה של הטיפול בהשוואה לשיעור הצלחה של 20% בקבוצת הטיפול בפימקרולימוס.

זרוע המחקר השלישית בחנה את יעילות ובטיחות שני הטיפול בילדים עם מחלה קלה. ב-54% מהמטופלים שטופלו במשחת טקרולימוס 0.03% היתה התלחה של הטיפול בהשוואה לשיעור הצלחה של 42% בקבוצה שטופלה בפימקרולימוס 1%, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית.

החוקרים מסכמים שטיפול במשחת טקרולימוס 0.1% הביא להקלה רבה ומהירה יותר בתסמיני הגרד. כמו כן, מחקרים אלו מעידים שלא היה הבדל משמעותי בתופעות הלוואי, כולל תלונות על צריבה.


SOURCE: Wake Forest University Baptist Medical Center

לידיעה ב-docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה