רמות נמוכות של מגנזיום בסרום קשורות בסיכון מוגבר לארוע מוחי

ממחקר פרוספקטיבי חדש עולה שבקרב חולים עם מחלת עורקים פריפרית סימפטומטית נצפתה עליה בסיכון ללקות בארוע מוחי באסוציאציה לרמות מגנזיום (Mg) נמוכות בדם.

החוקרים ציינו שחוסר המגנזיום גרם לואזוקונסטריקציה והאיץ את הפגיעה בשכבת האנדותל, וע”י כך הגביר את התהליך הטרשתי בכלי הדם.

במחקר השתתפו 323 חולים עם מחלת עורקים פריפרית שסבלו מ-intermittent claudication 197 מתוכם היו גברים והגיל הממוצע היה 68. המעקב אחריהם נמשך 20 חודשים בממוצע.

35 מהחולים (11%) סבלו מארוע נוירולוגי במהלך המחקר, מתוכם 15 סבלו מ-CVA, 13 עברו רה-וסקולריזציה של הקרוטידים ו-7 עברו ארוע מוחי ולאחריו רה-וסקולריזציה.

כאשר השוו החוקרים את החולים עם רמות מגנזיום נמוכות בדם לאלו עם רמות גבוהות הם מצאו שהראשונים סבלו מסיכון גבוה פי 3 לסבול מארוע נוירולוגי (מובהק סטטיסטית).

החוקרים הוסיפו שלא נמצא קשר בין רמות המגנזיום בדם לבין תמותה או לארועים קורונרים.

המגרעות של המחקר כללו בין היתר את גודל המדגם הקטן ואת העובדה שלא נבדקו תרופות שמשפיעות על רמות המגנזיום בסרום (כמו ביספוספונטים או NSAIDs).

“רמות נמוכות של מגנזיום בסרום קשורות בסיכון מוגבר של חולים הסובלים ממחלת עורקים פריפרית סימפטומטית ללקות בארוע נוירולוגי” סיכמו החוקרים אך ציינו שעדיין לא הוכחה היעילות של מתן מגנזיום דרך הפה בקרב החולים הללו.

Stroke. 2004;35:22-27

לידיעה במדסקייפ

ראה גם את הידיעה הבאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה