גריאטריה

בשני שלישים מחולים במחלת כבד שומני שלא על רקע אלכוהולי נמצא פרופיל שומנים בלתי תקין

במחקר שנערך בארצות הברית ב-227 חולים עם כבד שומני שלא על רקע אלכוהולי נמצא פרופיל שומנים בלתי תקין.

“כשאתה חושד שאדם סובל ממחלת כבד שומני שלא על רקע אלכוהולי, כדאי לערוך בדיקה לגילוי dyslipidaemia” אומר החוקר הראשי. הנתונים הוצגו באוקטובר בכנס ה-54 של האיגוד האמריקאי לחקר מחלות כבד.

Hypertriglyceridaemia (המוגדרת ברמות שומנים גבוהות מ-150mg/dL) נמצאה ב-63% מהנבדקים. רמות טריגליצרידים גבוהות היו שכיחות ביותר בחולי steatosis ובחולים עם non-cirrhotic non-alcoholic steatohepatitis, NASH, והופיעו ב- 70% ו-63% מהם, בהתאמה.

רמות HDL נמוכות (המוגדרות כפחות מ- 40mg/dL בגברים ופחות מ-50mg/dL בנשים) הופיעו ב-61% מהחולים שנבדקו. בחולי Cirrhotis נמצאו רמות כולסטרול וטריגליצרידים נמוכות מאשר בחולי NASH או steatosis.

לדברי החוקר המחקר אינו מספק גורם המסביר את התופעה או את השפעתה, אך מציע כי dyslipidaemia עשויה להוות פקטור המשפיע עליה.

“רמת טריגליצרידים בשעת צום נראית כקשורה הן לרמת האגירה של שומן בכבד והן לדלקת” אומר החוקר ומציע כי היא עשויה להיות מעורבת ב-NAFLD מוקדם, אך הופכת פחות חשובה עם התקדמות המחלה לפיברוזיס.

החוקר דיווח כי רמת הטריגליצרידים נמצאה בקורולציה לרמת ה-steatosis בחולים ב-steatosis פשוט ובחולים ב-cirrhotic NASH. הוא ועמיתיו מצאו גם קשר לדלקת בחולים עם non-cirrhotic NASH.  

הנבדקים נבחרו למחקר על בסיס דיאגנוזה היסטולוגית של NAFLD בין ינואר 1990 ודצמבר 2000. המדגם כלל 20 חולים עם steatosis, כ-157חולים עם non-cirrhotic NASH, ו-50 חולים עם cirrhotic NASH.  

החוקר ציין כי שני שלישים מהנבדקים הם נשים והסינדרום המטבולי הקלאסי היה שכיח. שני שלישים מהחולים בעלי משקל עודף, 34% סכרתיים ו-33% סובלים מ-hypertension.
לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה