גריאטריה

מידת העלייה בצפיפות העצם לא משפיעה על הסיכון לשברים בחולי אוסטאופורוזיס

צפיפות מינרלים בעצם (bone mineral density-BMD) אינה קשורה בהכרך בירידת הסיכון לשברים בחולים עם אוסטאופורוזיס, כך הוצג בכנס השנתי ה-67 של ה- American College of Rheumatology.

החוקרים, מביה”ח St. Joseph’s שבהמילטון, אונטריו, בדקו רשומות של 8,680 חולים שהשתתפו בניסויים הקליניים Hip Interventional Program ו- Vertebral Efficacy With Risedronate Program. בניסויים אלו מחצית מהחולים קיבלו פלסבו, ומחצית טיפול יומי ב-5 מ”ג Risedronate. כל החולים קיבלו תוספת של 1000 מ”ג סידן ביום.

החוקרים מצאו כי לאורך 3 שנים, עלייה ב BMD היתה קשורה בסיכון נמוך לשברים, וירידה ב-BMD בסיכון גבוה לשברים. אולם לא נמצא קשר בין הערך המוחלט של BMD ובין הסיכון לשבר. בנוסף, חולים בקבוצת הביקורת היו בסיכון גבוה יותר לשברים ביחס לקבוצת הטיפול, ללא קשר למידת העלייה ב-BMD שלהם.

לפי התוצאות נראה כי יש לשאוף לעלייה בצפיפות העצם, אולם להיקף העלייה אין חשיבות. לדברי החוקרים יתכן שאין כלל צורך במדידת BMD כאשר מטפלים בתרופות יעילות דוגמת הבי-פוספונטים בהם משתמשים כיום. בנוסף נראה כי זוהי טעות להפסיק את הטיפול כאשר העלייה בצפיפות היא קטנה, כיוון שכל עלייה מהווה תגובה טובה. רק כאשר ישנה ירידה ב-BMD יש לבדוק מדוע הטיפול אינו יעיל.

ACR 67th Annual Scientific Meeting: Abstract 101. Presented Oct. 25, 2003.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה