גריאטריה

דיאטה דלה בשומנים ועשירה בפחמימות עלולה להחמיר מחלת כבד שומני ב-morbidly obese

רופאים מביה”ח Johns Hopkins מדווחים כי דיאטה עשירה בפחמימות ודלה בשומנים, המומלצת לחולים עם השמנה מורבידית ומחלת הכבד השומני, קשורה ביותר דלקות של הכבד. 

לפי המחקר, שהוצג בפגישה ה-54 של ה- American Association for the Study of Liver Disease, דיאטה עשירה בשומנים קשורה בירידת הסיכון לדלקת של הכבד.

במחקר נבדקו 74 ביופסיות כבד שנלקחו בזמן ניתוחים בריאטרים. החולים עברו הערכה תזונתית קדם ניתוחית, ומילאו שאלון לגבי אכילה ב-24 השעות האחרונות. הדגימות נבדקו לסטאטוזיס, דלקת ופיברוזיס.

על-פי השאלונים הוערכה צריכת הקלוריות הכוללת, וכן כמות הפחמימות, החלבונים והשומנים בדיאטה. החולקים חולקו לקטגוריות של צריכה מועטה, בינונית וגבוהה בכל פרמטר.

ממוצע גיל החולים היה 44. 86% לבנים, ו-88% נשים. BMI ממוצע היה 55 ק”ג למטר. בסה”כ ב-89% מהדגימות היה סטאטוזיס כלשהו, 30% בדרגה בינונית-קשה. ב-69% נצפתה דלקת, וב-41% פיברוזיס.

בחולים עם צריכת פחמימות גבוהה המצאות דלקת בכבד היתה שכיחה פי 7 מאשר בחולים עם צריכה נמוכה (P=.02). נראה כי לדיאטה עשירה בשומן השפעה מגנה, שיעור הדלקות בחולים אלו היה 0.17 בהשוואה לדיאטה דלה בשומן (P=.009).  

Dr. Jeanne M. Clark אומרת כי יש צורך במחקר פרוספקטיבי בנושא, אולם נראה כי על רופאים להזהר בהמלצות התזונתיות שהם נותנים. “נראה כי מתן דיאטה דלה בשומן עלול להחמיר מחלת כבד שומני בחולים עם השמנה חולנית”.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה