מרכיב של תה ירוק מחסל תאים סרטניים באמצעות חסימת אנזים מפתח

 (Epigallocatechin-3-gallate (EGCG, רכיב הנמצא בתה ירוק, נראה כגורם לאפוטוסיס של תאי סרטן הערמונית על ידי דיכויו של FAS- fatty acid synthase , אנזים שנמצא בעודף במגוון של ממאירויות אנושיות , כך על פי מחקר חדש. 

   אף שמספר דיווחים הצביעו על השפעה נוגדת סרטן שיש ל-EGCG , המנגנון הספציפי המעורב לא היה ברור.  מספר תרכובות סינטטיות נראו כמדכאות FAS ויוצרות אפופטוסיס של תאי סרטן. לאחרונה, עם זאת, חוקרים הראו כי EGCG, תרכובת טבעית, יכולה לעצור FAS ב-liver extracts מעופות. לכן, יש אפשרות כי ההשפעה נוגדת הסרטן של EGCG היא לאור היכולת שלו לעצור FAS. 

    על מנת לחקור, החוקרים, מבלגיה, העריכו את ההשפעה של EGCG בתרביות של תאי סרטן הערמונית  ובפיברובלסט נורמלי.  EGCG   גרם לדיכוי (התלוי בכמות) של FAS בתאים הסרטניים שחפף עם הירידה בגידול התא ויצירה של אפופטוסיס. בניגוד לכך, epicatechin, כימיקל דומה ל-EGCG שלא חוסם FAS, לא עצר את התאים הסרטניים מגידול ולא גרם לאפופטוסיס. 

   EGCG האט את שיעור הגידול, אך לא יצא אפופטוסיס בפיברובלסט נורמלי- תאים עם רמות נמוכות של פעילות FAS. נתון זה נותן עדות נוספת כי השפעתו נוגדת הסרטן של ה-  EGCG  מתווכת על ידי עיכוב ודיכוי ה-FAS, מציינים החוקרים.  ניתן לסכם כי טיפול תרופתי באמצעות EGCG לשם עצירת FAS הוא אחד מהמנגנונים הזכאים לשיקול שמנסים להסביר את הכימופרוונטיזציה של הסרטן או את הפוטנציאל הכימותרפי של פוליפנול זה של התה הירוק.

לידיעה המלאה במדסקייפ

Int J Cancer 2003;106:856-862.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה