קיפופלסטיה הינה טיפול יעיל בשברי דחיסה

על-פי מחקר המתפרסם בגיליון אוקטובר של “Spine”, קיפופלסטיה (kyphoplasty) משפרת תפקוד, מפחיתה כאבים, ועשויה לתקן עיוותים קיפוטיים, אצל חולים עם שברי-דחיסה של החוליות (vertebral compression fractures).

“קיפופלסטיה כוללת החדרה מלעורית של בלון המוכנס לגוף החוליה השבורה”, מסביר Frank M. Phillips, מחבר המאמר. “בהמשך מוחדר סמנט אל תוך החלל שנוצר”. המחברים כותבים כי עד עתה  לא הוכחה התועלת של ההליך בתיקון עמוד השדרה במישור הסגיטלי.

בעבודת קוהורט פרוספקטיבית נלקחו 29 חולים שלא הגיבו לטיפול תרופתי. החולים עברו 37 ניתוחי קיפופלסטיה לצורך תיקון של 61 שברי דחיסה אוסטאופורוטים בחוליות T6 עד L5. השוואת צילומי רנטגן שבוצעו לפני ואחרי הניתוח הראו שיפור של 8.8 (טווח 0-29) מעלות של קיפוזיס מקומי בממוצע.

שלושים מתוך 52 שברים בקבוצה של 17 חולים הוגדרו ברי החזרה (Reducible) ובהם נרשם  תיקון של 5 מעלות לפחות. בסך-הכל נמדד תיקון סגיטלי ממוצע של 14.2 מעלות. על-פי שאלון שמילאו החולים בשבוע הראשון שלאחר הניתוח, רובם חשו פחות כאבים, וחל שיפור בתפקודם.

החוקרים מסכמים כי נראה שקיפופלסטיה מתקנת עיוותים קיפוטיים בעמוד השדרה, אולם יש מקום למחקרים פרוספקטיבים עם מעקב לטווח ארוך בכדי להדגים את היעילות של הניתוח לעומת ורטברופלסטיה (vertebroplasty).

Spine. 2003;28:2260-2267

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה