שימוש בסטרואידים נשאפים מפחית סיכון ל-MI בחולי אסטמה

לפי מחקר שהתפרסם ב-American Journal of Medicine שימוש בקורטיקוסטרואידים במשאף מוריד ב-81% את הסיכוי של חולי אסתמה ללקות באוטם שריר הלב (myocardial infarction-MI).

כיוון שהתקפי אסתמה עלולים לגרום להיפוקסמיה, ושימוש בברונכודילטורים גורם לטכיקרדיה, עולה הסיכון לארוע לבבי בזמן ההתקף. שימוש בסטרואידים מונע התקפים ומוריד שימוש בברונכודילטורים.

Dr. Sami Suissa ואחרים ניתחו רשומות של 30,569 חולים בגילאי 5 עד 44, שצרכו תרופות לטיפול באסטמה בין השנים 1975 ו-1991. החוקרים השוו 105 חולים שלקו ב-MI במשך המעקב, ל-933 חולים מותאמים שלא לקו בו.

מהמחקר עולה ששימוש בסטרואידים נשאפים כרוך בירידה של 44% בסיכון ל-MI. בקרב חולי אסטמה קשה הירידה בסיכון היתה אף גדולה יותר- 81%. באלו עם מחלה קלה נרשמה ירידה של 22%. עוד מצאו החוקרים כי הסיכון ל-MI יורד ב-12% עבור כל מיכל סטרואידים בו נעשה שימוש ב-12 החודשים האחרונים.

המחברים כותבים כי יתכן והשפעתם של הסטרואידים נרחבת עוד יותר בקרב קבוצות מבוגרות יותר, וכי דרושים מחקרים נוספים בכדי לבדוק זאת. הם מוסיפים שראוי לבדוק את ההשפעות אצל חולי COPD הנמצאים בסיכון גבוה לאוטם שריר הלב, והמשתמשים בסטרואידים בצורה נרחבת.

Am J Med 2003;115:377-381

לידיעה במדסקייפ.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה