גריאטריה

עצירות על רקע אינרציה של המעי הגס קשורה בפעילות חשמלית מופחתת

ניו-יורק (רויטרס).

נראה כי פעילותו החשמלית של המעי הגס נמוכה או חסרה בחולים עם עצירות על רקע אינרציה של המעי הגס. כך דיווחו לאחרונה חוקרים מצריים.

Dr. Ahmed Shafik ואחרים מאוניברסיטת קהיר, השוו את הפעילות החשמלית של המעי הגס ב-11 חולים עם אינרציה של המעי, לזו של 8 נבדקי ביקורת ללא תלונות של מערכת העיכול.

בקבוצת האינרציה הפעילות החשמלית נמדדה בעזרת אלקטרודות בזמן ניתוח להסרה של המעי הגס (Colectomy). שיטה זהה שימשה בקבוצת הביקורת, אלא שחולים אלו עברו לפרוסקופיה לצורך תיקון בקע(Hernia) או לצורך הסרת ציסטה מזנטרית (Mesenteric cyst).

פעילות קוצב רגולרית (Regular pacesetter) ופוטנציאלי פעולה נמדדו בקבוצת הביקורת, כותב המחבר בגיליון ספטמבר של Archives of Surgery. בנוסף נרשמה עלייה במשרעת הגלים החשמליים ככל שעברו לכוון פי-הטבעת.

לעומת זאת, בששה מחולי קבוצת האינרציה לא נרשמה פעילות חשמלית כלל, ובחמשה נרשמו גלים רק במעי העיוור (Cecum) ובמעי העולה. כמו כן נרשמו משרעת ותדירות מופחתות של הגלים בחולים אלו.

החוקרים אומרים כי הסיבה לפעילות החשמלית הירודה אינה ידועה, אולם יתכן שלתאים האינטרסטיציאלים של קג’ל (Cajal), המייצרים פעילות חשמלית, ישנו תפקיד בכך.

 Dr. Sonia L. Ramamoorthy, רופאה מסן-פרנסיסקו, כותבת במאמר מערכת מצורף: “עד היום מעטות העדויות הקושרות בין אינרציה ובין מידת ההפרעה האלקטרופיזיולוגית. מחקרים בעתיד עם קבוצות גדולות יותר, ביקורת עבור מחלות נלוות, גירויים חיצוניים, בדיקות פיזיולוגיות והרגלי מעיים, יפתרו רבות מהסוגיות העולות במחקר זה”.

Arch Surg 2003;138:1007-1011

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה