גריאטריה

טיפול להפחתת כולסטרול וליפידים מוריד באופן דרמטי את הסיכון לסרטן השד

הטיפול בסטטינים ומפחיתי ליפידים אחרים קשור להפחתה של הסיכון לסרטן השד, כך עולה ממחקר חדש המתפרסם ב- Journal of Women’s Health .

המחקר שהיה מחקר עוקבה שהקיף כ- 7,500 נשים בגיל ממוצע של 77 נמשך כ-7 שנים. 

הרקע לביצוע המחקר הוא הידע התיאורטי והעובדתי על הקשר בין חסימות כולסטרול וגידולים סרטניים. במחקר זה נעשה לראשונה נסיון להעריך את מידת ההשפעה של הטיפולים להפחתת כולטסרול על שכיחות סרטן השד.

המימצאים, כפי שמייד יוצגו היו דרמטיים ! 

מתוך כלל הנשים, 244 פיתחו סרטן שד במהלך המעקב, ו-576 (כ-8%) דיווחו על שימוש בתכשיר להורדת כולטסרול ושומנים בדם.

לאחר התאמת גיל, שיעור האירעות של סרטן השד היה 3.1 לכל 1000 שנות אישה בקרב נשים שנטלו סטטינים, 1.4 מקרים למשתמשי הפחתת ליפידים אחרים, ו-5.0 ללא משתמשות. מדובר אם כן בסיכון יחסי לסרטן השד של 28% לנשים הנוטלות סטטינים, ו-37% לנוטלות מורידי ליפידים אחרים. במילים אחרות, נשים הנוטלות תכשירים להפחתת כולטסרול מסוגים שונים היו בסיכון נמוך יותר של 68% לפתח סרטן שד, מאשר נשים שלא נטלו תכשירים אלה.

מגבלות המחקר כוללות את היותו קטן יחסית, היותו התבוננותי ואפשרות להטייה בהעדר מדידה של גורמים נוספים, כמו גם משך התקופה של הטיפול בסטטינים.

 בכל מקרה, הפער בין שכיחות אירועי הסרטן בין נשים שלא נטלו טיפול להפחתת ליפידים, לבין אלו שנטלו הוא משמעותי ביותר, מציינים החוקרים. יהיה צורך כמובן לאמת נתונים אלה גם במחקרים נוספים, לפני שאפשר יהיה להמליץ על אימוץ גישה חדשה להגנה מפני סרטן שד. יש לציין שכרגע “רץ” עדיין מחקר גדול נוסף שבו משתתפות 161,000 נשים אשר בוחן את המשמעות של הפחתת שומנים על סרטן השד, סרטן המעי,  וכן גם על מחלות לב ואוסטיאופורוזיס.

J Womens Health. 2003;12(8):749-756

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה