גריאטריה

ניתוח משמר-נפרון מספק תוצאות מצוינות לטווח הארוך בקרצינומה של הכליה

 

במטופלים עם קרצינומה של הכליה (renal cell carcinoma – RCC) וכליה קונטרה-לטרלית תקינה, ניתוח משמר-נפרון (nephron-sparing surgery – NSS) מספק תוצאות מצוינות בטווח ארוך, מדווחים חוקרים אוסטריים.

למרות ש-NSS כטיפול בקרצינומה של הכליה מוכר כבעל תוצאות טובות לטווח ארוך, הרי שקיים מידע מועט בנוגע לגורמי הסיכון להתקדמות המחלה לאחר הניתוח. על מנת להעריך זאת בחנו החוקרים את התוצאות לטווח ארוך של NSS ב-114 מטופלים עם RCC. מתוך מטופלים אלו, ל-61 היתה כליה קונטרה-לטרלית תקינה ועברו NSS אלקטיבי, ואילו ל-53 מהמטופלים היתה אינדיקציה ל-NSS בשל כליה יחידה או קרצינומה דו-צדדית.

כעבור תקופת מעקב ממוצעת של 80 חודשים, 30 מטופלים נפטרו, 11 ממחלה גרורתית, 18 מסיבות שאינן קשורות ב-RCC ו-1 מסיבה בלתי ידועה. המחלה התקדמה ב-17 מטופלים (15%), עם זמן התקדמות ממוצע של 26 חודשים.

במטופלים שעברו NSS אלקטיבי שיעור ההישרדות היה גבוה באופן משמעותי סטטיסטית ממטופלים עם הורייה מוחלטת ל-NSS, כולל שיעור ההישרדות הכללי, הישרדות הקשורה בגידול והישרדות חופשייה מהתקדמות המחלה.

בניתוח רב-משתנים גורם הסיכון העצמאי היחיד להתפתחות מחלה גרורתית היה הורייה מוחלטת ל-NSS.

החוקרים מסכמים שבמטופלים עם כליה קונטרה-לטרלית תקינה NSS מספק שליטה מצוינת בסרטן בטווח הארוך. עם זאת, יש לעקוב בתשומת לב אחר מטופלים שעוברים NSS בשל הוריה מוחלטת, כמו כליה יחידה. החוקרים מדגישים, עם זאת, שבמטופלים עם כליה יחידה יש אפשרות להימנע מכריתת כליה רדיקלית ודיאליזה, ויש הצדקה לשימור הכליה במטופלים מסוימים.

Br J Urol International 2003;92:6:567-571.

לידיעה ב-doctors guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה