צריכה מוגברת של מוצרי חלב מעלה את הסיכון ל…סרטן האשך

צריכה מוגברת של מוצרי חלב מעלה את הסיכון לסרטן האשך, כך עולה ממחקר קנדי חדש המתפרסם במהדורה של 10/10/03 ב-International Journal of Cancer .

למרות ששכיחות סרטן האשך היא נמוכה ומהווה כ-1.1% מכלל מקרי הסרטן הממאיר בגברים, זהו עדיין הגידול הנפוץ ביותר בקרב גברים בגילאים 20 עד 45 , בקנדה.

החוקרים ניתחו מידע שהתצטבר על כ-600 מטופלים עם סרטן האשך ו- 744 מטופלים בריאים שהיוו קבוצת ביקורת, כדי להעריך קשר בין צריכת מוצרי חלב וסיכון לסרטן האשך.

החוקרים השתמשו במידע על צריכה של 69 מוצרי חלב שונים שנכללו בשאלונים שמילאו הנחקרים.

מתוך 601 המקרים של חולים בסרטן האשך , 361 , כ-59% סבלו מסמינומה (שאת אשך) ו- 27% היו ללא סמינומה. 14% סווגו כבעלי סוג סרטן אשך אחר.

נבדקים אשר סווגו כצרכנים כבדים של מוצרי חלב היו בסיכון יחסי גבוה של 1.87 לסרטן האשך , ביחס לצריכה נורמלית של מוצרי חלב.

צריכת בשר בארוחת צהריים הייתה קשורה עם סרטן אשך בכלל קבוצת המדגם, אך בסיכון מוגבר בחמישיון העליון של צרכני הבשר, בעיקר בקבוצה הלא-סמינומית (יחס סיכון של 2.11 ). תוצאות עקביות נמצאו גם במוצרי מאפה בשלושת קבוצות החולים.

אף אחד ממרכיבי התזונה של המזונות שנבדקו  לא היה ידוע כחומר מסרטן הקשור  לסרטן האשך.

החוקרים סבורים שהמחקר מוסיף רבות למידע הזעום הקיים כיום לגבי הקשר בין מרכיבי תזונה לסרטן האשך. הם מציינים שלמרות שהמחקר מראה על סיכון מוגבר הקשור לסרטן האשך הקשור לצריכת מוצרי חלב, ברור שהמכניזם והמנגנון של קשר כזה דורשים מחקרים נוספים.

Int J Cancer 2003;106:934-941.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה