גריאטריה

שימוש במעכבי ACE אינו מספיק במניעת נזק לכלי הדם במטופלים סוכרתיים

 

במחקר עוקבה שבחן מטופלים עם סוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם, טיפול במעכבי ACE לא מנע remodeling של כלי הדם  או שיפר את היחס המדיה ללומן, כך עולה מדיווח ב- American Heart Association’s 57th Annual High Blood Pressure Research Conference.

ראש צוות המחקר ד”ר Ernesto L. Schiffrin מהמוסד למחקר קליני במונטריאול, מציין שתוצאות המחקר היו בלתי צפויות לחלוטין. ממצאים אלו מרמזים כי יתכן שהשינויים הנראים בכלי הדם של סוכרתיים אינם ברי-תיקון בעזרת מעכבי ACE בלבד, ויש לשקול גישות טיפוליות נוספות.

במחקר נכללו 8 מתנדבים עם לחץ דם בתחום הנורמה כקבוצת ביקורת, 19 מטופלים עם יתר לחץ דם לא מטופל ו-23 מטופלים עם סוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם מטופל תרופתית, 75% מהם במעכבי ACE.

המטופלים הסוכרתיים היו באופן כללי מבוגרים יותר, גילם הממוצע 58, בהשוואה לגיל ממוצע של 45 בשאר זרועות המחקר. המטופלים הסוכרתיים נטו להשמנת יתר יותר משאר הקבוצות עם BMI ממוצע של 30 בהשוואה ל-24 בקבוצת הביקורת ו-27 בקבוצה עם יתר לחץ דם לא מטופל.

הערכה שלresistance arteries נעשתה בעזרת ביופסיות גלוטאליות תת-עוריות  ושימוש ב-pressurized myograph.

באופן כללי, לסוכרתיים המטופלים היה לחץ דם דיאסטולי טוב יותר מאשר לקבוצה עם יתר לחץ דם לא מטופל, אך לחץ הדם הסיסטולי היה עדיין בגבול העליון, מדווחים החוקרים.

באשר ל-resistance arteries, יחס המדיה ללומן היה מוגבר משמעותית במטופלים עם יתר לחץ דם (8.5%) בהשוואה לקבוצת הביקורת (5.9%), אך ההבדל היה בולט ביותר בקרב המטופלים הסוכרתיים עם עלייה ממוצעת של 9.4%. כמו כן עובי המדיה היה גבוה משמעותית בסוכרתיים.

כאשר נשאל אחד החוקרים האם תוצאות אלו מרמזות שיש לשקול מחדש שימוש במעכבי ACE במטופלים סוכרתיים? השיב החוקר: “לא. ידוע כי מעכבי ACE הם בעלי ערך בטיפול בסוכרתיים, אך לא ברור אם הם מספיקים.”


חשוב לציין שהמחקר היה קטן ולא מבוקר, לכן יש צורך במחקרים נוספים שיאשרו את תוצאותיו.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה