טיפול בגירוי קוגנטיבי משפר תפקודם של מטופלים עם דמנציה

  טיפול קבוצתי של גירוי קוגניטיבי  נראה כמשפר את התפקוד הקוגניטיבי ואת איכות החיים במטופלים עם דמנציה, כך על פי מחקר חדש. מחקרים קודמים שחקרו תוכנית כזו היו קטנים ולא מתוקננים, אומרים החוקרים.

  הם בדקו תוכנית מבוססת עובדות שנערכה ב-18 בתים מאוכלסים (למבוגרים) וב-5 מרכזי יום באנגליה. ציוני המשתתפים במבחן (Mini-Mental State Examination (MMSE היו בין 10-24 בתחילת המחקר. התוכנית כללה 2 מפגשים שבועיים של 45 דקות במשך 7 שבועות. הטיפול נווט לכיוון אורינציה מציאותית וגירוי קוגניטיבי, מציינים החוקרים, עם התמקדות בעיבוד מידע. קבוצת הביקורת עסקה בפעילות רגילה.

    97 מטופלים חולקו לקבלת הטיפול והוערכו לאחר מעקב, ו-70 מטופלים הוצבו בקבוצת הביקורת. ציוני MMSE עלו בממוצע של 0.9 בקבוצת הטיפול האקטיבי, בעוד שבקבוצת הביקורת נראתה ירידה של 0.4-  הבדל משמעותי. בנוסף השתפרו בקבוצת הטיפול גם ציונים לפי סקאלות הערכת מחלת האלצהיימר- שבודקות קוגניציה ואיכות חיים.

 דרגת התועלת בתפקוד הקוגניטיבי נראית כזהה לזו המושגת על ידי מעכבי אצטילכולין אסטרז (acetylcholinesterase inhibitors)  שבהם מטופלים חולי אלצהיימר, כותבים החוקרים, אף שהם מציינים כי שמירת התוצאות בטווח ארוך תחייב טיפול מתמשך.

לידיעה המלאה במדסקייפ

Br J Psychiatry 2003;183,248-254

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה