גריאטריה

כולסטרול גבוה נקשר עם סיכון לתפקוד לקוי של הכליות בגברים בריאים

 רמות כולסטרול גבוהות נקשרות עם סיכון מוגבר לתפקוד לקוי של הכליות בגברים הנראים בריאים, כך על פי מחקר פרוספקטיבי חדש שכלל למעלה מ-4,000 משתתפים. החוקרים מציינים כי על אף הידע הרב בתבניות ליפידים לא נורמליות במטופלים עם מחלת כליות בשלב הסופי, הקשר בין כולסטרול והתפתחות של תפקוד לקוי של הכליות הוא לא ברור.

 על מנת לחקור, החוקרים בדקו זוגות של בדיקות דם שנלקחו בממוצע בהפרש של 14.2 שנים מ-4,483 גברים בריאים. בסה”כ, במעקב, 134 גברים הראו עליה ברמה של הקריאטינין (creatinine ), ב-1.5 mg/dL או יותר, ו-244 שהראו ירידה בנויקוי קראיטינין (reduced creatinine clearance ) ב- 55 mL/min  או פחות.  החוקרים מצאו כי גברים עם כולסטרול HDL של פחות מ- 40 mg/dL, רמה מוגברת של כולסטרול non-HDL , ויחס מוגבר של cholesterol/HDL  היו בסיכון כפול לתפקוד לקוי של הכליות לאחר התאמה של גורמי סיכון אחרים. החוקרים מצאו גם קשר דומה אך קטן יותר בין פרמטרים של כולסטרול לבין ניקוי הקריאטינין.

 מאחר שתפקוד לקוי של הכליות יכול להתפתח לאי ספיקת כליות עם אופציות טיפול מעטות, הממצאים שהגענו אליהם יכולים להיות בעלי השלכות קליניות חשובות, אומרים החוקרים.  שליטה ברמות חריגות של כולסטרול במטופלים בריאים , על ידי דיאטה בריאה, יכול לגרום לשמירה על כליות בריאות. אנשים בסיכון גבוה לתפקוד לקוי של הכליות ופרופיל כולסטרול חריג צריכים לשקול את השימוש בתרופות מורידות ליפידים עם הרופא המטפל שלהם, הם מוסיפים.  

לידעה במדסקייפ

J Am Soc Nephrol 2003;14:00-00

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה