Ketoprofen תוך עורי מוריד כאבי שרירים מאוחרים- DOMS

ketoprofen תוך עורי נראה כיעיל בטיפול ב-delayed-onset muscle soreness- DOMS , כך על פי תוצאות מחקר קטן, כפול סמיות ומבוקר פלצבו חדש. אף שתרופות מסוג NSAID הם הנפוצות ביותר שנרשמות להקלה על כאב או דלקת שלאחר אימון, תופעות לוואי סיסטמטיות, כולל תסמינים של הקיבה והמעיים, מגבילים את השימוש בהם.  אם היתה קיימת שיטה תוך עורית למתן NSAID, ההגבלות הללו במתן אוראלי היו יכולות להמנע, כותבים החוקרים. יותר מכך, לשיטה תוך עורית להחדרת NSAID היתה יכולה להיות תועלת נוספת בהחדרתה למקום הרצוי במדויק.

 32 מטופלים גברים, בגילאים 18-35 ביצעו תוכנית עם תרגילים למתיחת והארכת שרירי ברגל שמטרתה היתה ליצור DOMS בשריר הארבע -ראשי, והם חולקו רנדומאלית לקבלת שילוב כלשהו של משחת  ketoprofen  תוך עורית או משחת פלצבו כ-3 פעמים ביום על שרירי הארבע ראשי בירך ימין ושמאל.  על פי ניתוח ממצאים מהמטופלים, נראה כי רגליים שנמשחה עליהם משחת ketoprofen תוך עורית חוו ירידה משמעותית בציוני ה-DOMS בהושואה לרגליים שעליהן נמשחה משחת פלצבו.  ב-48 שעות לאחר האימון, מטופלים שהשתמשו במשחת ketoprofen תוך עורית סבלו מ-37-45% פחות כאבי שרירים מאשר אלו שהשתמשו בפלצבו.  

 החוקרים מסייגים את התוצאות בכך שהן עשויות לשקף רק גברים בריאים ולא את האוכלוסיה הכללית ולאו דווקא לטיפול ארוך טווח; תופעות לוואי פוטנציאליות ,שלא נרשמו בניסוי, יכולות לכלול גירוי מקומי, תגובה אלרגית ורגישות לאור. החוקרים מסכמים כי ketoprofen תוך עורי נראה כיעיל בהורדת DOMS מדווחים לאחר אימון שגרם ל”תפיסת” שרירים, במיוחד לאחר 48 שעות.

Trans-Pharma Pharmaceutical Co, המייצרת את התרופה תמכה במחקר ומעסיקה את אחד הכותבים.

לידיעה המלאה במדסקייפ

Clin J Sport Med. 2003;13:200-208

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה