גנטיקה

למה התנגודת לאינסולין גבוהה יותר בגברים עם השמנה? (ECO)

הבדלים באופן שבו רקמת השומן מגיבה לאינסולין עשויים להסביר מדוע סוכרת מסוג 2 שכיחה יותר בקרב גברים עם השמנת יתר, כך על פי נתונים שהוצגו בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר

הבדלים באופן שבו רקמת השומן מגיבה לאינסולין עשויים להסביר מדוע סוכרת מסוג 2 שכיחה יותר בקרב גברים מאשר בנשים עם השמנת יתר, כך על פי נתונים שהוצגו לאחרונה בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר (ECO) 2024 השנה, ופורסמו ב-International Journal of Obesity.

צוות חוקרים מצא כי תנגודת רקמות השומן לאינסולין הייתה גדולה יותר אצל גברים וכי תאי שומן מבודדים מגברים עם אינדקס מסת גוף (BMI) ≥ 30 דרשו ריכוז גבוה פי 10 של אינסולין כדי לחסום את פירוק הטריגליצרידים לחומצות שומן חופשיות וגליצרול. בנוסף, הם הראו שמנגנון חסימה זה היה פחות יעיל אצל גברים מאשר אצל נשים.

“מצאנו שגברים [בהשוואה לנשים] שחיו עם השמנת יתר העלו תנגודת לאינסולין ורמות גבוהות יותר של חומצות שומן חופשיות בדם”, אמר המחבר הראשי של המחקר והוסיף שזה קשור בעיקר ליכולת הפחותה של אינסולין לחסום את פירוק הטריגליצרידים ברקמת השומן של גברים, במקום הבדלים בין המינים ביכולת האחסון. “ממצאים אלה יכולים להיות חלק מההסבר מדוע סוכרת מסוג 2 שכיחה יותר בגברים מאשר בנשים”, הוסיף.

לאינסולין תפקיד מפתח בגירוי הן של אגירה (המרה של חומצות שומן חופשיות ממחזור הדם לטריגליצרידים בתוך אדיפוציטים) והן של עיכוב שחרור (פירוק של טריגליצרידים לחומצות שומן חופשיות במחזור הדם) של שומנים. “עם עמידות לאינסולין, יש פחות עיכוב פירוק, ויותר חומצות שומן חופשיות משתחררות למחזור הדם”, הסביר, “יחד עם זאת, יש פחות פעילות אגירה, אז שוב, יותר חומצות שומן חופשיות נשארות במחזור הדם”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה