גנטיקה

טיפול ב-alectinib בחולי NSCLC חיוביים ל-ALK מפחית הישנות ותמותה (ESMO)

ריאות

תוצאות ראשוניות ממחקר פאזה 3 הדגימו כי טיפול ב-Alecensa (alectinib) בחולי NSCLC חיוביים ל-ALK מפחית את הסיכון להישנות המחלה או למוות ב-76% בהשוואה לכימותרפיה מבוססת פלטינה, בקרב אנשים לאחר כריתה מלאה בשלב IB עד IIIA. התוצאות הוצגו בכנס של האיגוד האירופאי לאונקולוגיה רפואית (ESMO) 2023.

המחקר גם הדגים שיפור משמעותי מבחינה קלינית והבטיחות והסבילות של הטיפול בניסוי היו עקביים עם ניסויים קודמים שבדקו גם מטופלים גרורתיים ולא נצפו ממצאי בטיחות בלתי צפויים. נתוני ההישרדות הכוללים לא היו מוכנים עם פרסום המחקר, שכן אלו תוצאות ראשוניות, והמעקב במחקר נמשך על מנת לדווח בהמשך על מטופלים עם תקופת מעקב ארוכה יותר.

“על ידי הפחתת הסיכון להישנות או למוות כתוצאה מ-NSCLC בשלבים מוקדמים של המחלה חיובית ל-ALK בשיעור חסר תקדים של 76%, Alecensa יכולה לשנות את מהלך המחלה הזו, כאשר אנו שואפים לספק את הסיכוי הטוב ביותר לריפוי”, אמר לוי גארוואי, ראש פיתוח מוצר גלובלי ברוש. “אנחנו צריכים פתרון בדחיפות לאנשים עם סרטן ריאות, שכן כמחצית מהחולים עם NSCLC בשלב מוקדם חווים הישנות של המחלה”.

לפי הודעתה חברה, עיכוב התקדמות המחלה הוא בעל חשיבות מיוחדת באנשים עם NSCLC חיובי ל-ALK, שהם בדרך כלל צעירים יותר – בדרך כלל בסביבות גיל 55 – ונמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח גרורות למוח מאשר אלה עם סוגים אחרים של NSCLC. ברגע שהמחלה חוזרת היא מתפשטת לרוב לחלקים אחרים בגוף, ובשלב זה היא נחשבת לרוב חשוכת מרפא.

להודעת החברה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה