גנטיקה

הוספת Amivantamab לטיפול כימותרפי עשויה לשפר הישרדות ללא-התקדמות בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (מתוך הודעת חברת ג’נסן)

הוספת Amivantamab לטיפול כימותרפי הובילה להארכת הישרדות ללא-התקדמות מחלה בתת-קבוצה של חולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer), כך על-פי הודעה לתקשורת מטעם חברת ג’נסן.

המומחים מסבירים כי Amivantamab הינו נוגדן בי-ספציפי ל-EGFR ו-MET המכוון כנגד מוטציות הפעלה ועמידות  ואמפליפיקציה בגנים אלו. בשנת 2021, מנהל המזון והתרופות האמריקאי העניק אישור מואץ לתכשיר לטיפול במבוגרים עם NSCLC מתקדם-מקומית או גרורתי עם מוטציות החדרה באקסון 20 של גן EGFR בהם תועדה התקדמות מחלה או לאחר טיפול כימותרפי המבוסס על פלטינום.

מחקר PAPILLON הינו מחקר אקראי בשלב 3 ששימש כמחקר לתמיכה באישור המואץ בו נערכה השוואה של היעילות והבטיחות של Amivantamab עם טיפול כימותרפי, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד בחולים עם אבחנה חדשה של NSCLC גרורתי או מתקדם-מקומית עם מוטציית החדרה באקסון 20 של גן EGFR.

חולים בזרוע טיפול כימותרפי בלבד יכלו לקבל Amivantamab כטיפול יחיד כקו-טיפול שני לאחר הוכחת התקדמות מחלה.

התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה, כפי שנקבע לפי ועדה מרכזית סמויה ובלתי-תלויה. תוצאי סיום משניים כללו את שיעורי התגובה הכוללים, הישרדות ללא-התקדמות לאחר טיפול המשך ראשון, מרווח זמן עד התקדמות תסמינית והישרדות כוללת.

המחקר ענה על התוצא העיקרי עם עדות לשיפור הישרדות ללא-התקדמות מחלה בקרב חולים בזרוע הטיפול המשולב.

הטיפול המשולב ב- Amivantamab עם כימותרפיה הדגים פרופיל בטיחות תואם לפרופיל המוכר של התכשירים הפרטניים.

התוצאות המלאות של מחקר PAPILLON יוצגו באחד הכנסים המדעים.

מתוך הודעת חברת ג’נסן

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה