גנטיקה

תוצאות מבטיחות ל- Lurbinectedin כנגד סרטן ריאות מסוג SCLC (מתוך כנס ASCO)

מתוצאות מחקר LUBICLIN להערכת תוצאות הטיפול ב- Lurbinectedin בחולים עם סרטן ריאות מסוג SCLC (או Small Cell Lung Cancer) עולה כי מדובר בטיפול יעיל יותר מהטיפולים הסטנדרטיים כנגד ממאירות זו, כך דיווחו חוקרים מהלך הכנס השנתי מטעם ASCO.

מחקר קודם בשלב 2 הוכיח כי Lurbinectedin יעיל במקרים של הישנות סרטן ריאות מסוג SCLC. ממצאים אלו הובילו למסלול אישור מואץ של מנהל המזון והתרופות האמריקאי בשנת 2020 וזמינות מוקדמת של הטיפול בצרפת לטיפול במבוגרים עם SCLC בהם תועדה התקדמות מחלה לאחר טיפול כימותרפי על-בסיס פלטינום.

מחקר LURBICLIN כלל 132 חולים (64% גברים, גיל חציוני של 65 שנים), כאשר בקרוב למחצית (47%) תועדו גרורות מוחיות ו-58% טופלו בעבר באימונותרפיה.

הטיפול ב- Lurbinectedin ניתן כקו-טיפול שני ל-44% מהחולים. כ-58% מהמשתתפים היו עמידים לטיפול כימותרפי. החולים קיבלו חציון של שלושה מחזורי טיפול ב- Lurbinectedin, כאשר ב-38% מהחולים הטיפול ניתן בשילוב עם הקרנות.

שיעורי התגובה עמדו על 22% ושיעורי בקרת מחלה עמדו על 38%. לאחר חציון מעקב של 20.8 חודשים, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 1.9 חודשים וחציון ההישרדות הכוללת עמד על 4.7 חודשים. לאחר שישה חודשים, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 7% ושיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 42%.

מהנתונים עולה כי מצב תפקודי (Performance Status) טוב (עד 2 נקודות) ומרווח ללא-טיפול כימותרפי של 90 ימים ומעלה נקשרו עם הישרדות כוללת ארוכה יותר משמעותית (יחס סיכון של 0.71 ויחס סיכון של 0.58, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי נתוני עולם-אמיתי אלו מעידים כי Lurbinectedin מהווה אפשרות טיפול חדשה לחולים עם ממאירות ריאתית מסוג SCLC.

מתוך כנס ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה