גנטיקה

הוספת Osimertinib לטיפול כימותרפי עשויה לשפר הישרדות ללא-התקדמות בחולים עם סרטן ריאות (מתוך הודעת חברת אסטרה-זנקה)

טיפול קו-ראשון במשלב Osimertinib (טאגריסו) עם כימותרפיה מלווה בהארכת הישרדות ללא-התקדמות בהשוואה למתן Osimertinib בלבד בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) עם מוטציית EGFR, מתקדם-מקומית או גרורתי, כך עולה מתוצאות מחקר FLAURA2 כפי שהוצגו ע”י חברת אסטרה-זנקה. נתוני ההישרדות הכוללים עדיין אינם בשלים וצפויים להתפרסם בהמשך.

המומחים מסבירים כי מוטציות EGFR מזוהות ב-10-15% מהחולים עם NSCLC בארצות הברית ואירופה ובעד 40% מהחולים עם NSCLC באסיה.

הטיפול ב- Osimertinib, מעכב לא-הפיך של EGFR, מאושר כטיפול מונותרפי בארצות הברית כקו-טיפול ראשון כנגד NSCLC עם מוטציית EGFR, גרורתי או מתקדם-מקומית, כמו גם כנגד NSCLC עם מוטציית EGFR T790M, גרורתי או מתקדם-מקומית. הטיפול מאושר גם כטיפול אדג’וונטי במקרים של NSCLC עם מוטציית EGFR בשלב מוקדם.

מחקר FLAURA2 הינו מחקר רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, אשר נערך ב-150 מרכזים בלמעלה מ-20 מדינות וכלל 586 חולים עם NSCLC עם מוטציית EGFR בשלב IIIB/IIIC או IV.

החוקרים חילקו באקראי את החולים לקבלת Osimertinib במינון 80 מ”ג פעם ביום בלבד, או בשילוב עם כימותרפיה. המשטר הכימותרפי כלל Pemetrexed עם Cisplatin או Carboplatin כל שלושה שבועות למשך ארבעה מחזורים, לאחר מכן ניתן Osimertinib עם Pemetrexed כטיפול אחזקה כל שלושה שבועות.

התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה, כאשר הישרדות כוללת הוגדרה כתוצא משני.

ממצאי המחקר סיפקו עדויות משכנעות לפיהן הוספת כימותרפיה ל- Osimertinib עשויה לשמש כאפשרות טיפול חדשה העשויה להביא לשיפור בתוצאות הממאירות, בהשוואה לטיפול ב- Osimertinib בלבד, באופן זה הטיפול המשולב עשוי לדחות את הופעת תנגודת לטיפול והתקדמות מחלה.

תוצאי הבטיחות ושיעורי הפסקת טיפול עקב אירועים חריגים במחקר FLAURA2 תאמו לפרופיל המוכר של Osimertinib ומשטרי הטיפול הכימותרפי.

הנתונים המלאים של מחקר FLAURA2 יוצגו בכנס רפואי קרוב.

מתוך הודעת חברת אסטרה-זנקה

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה