גנטיקה

האם סוכרת מסוג 2 מעלה את הסיכון למיאסתניה גרביס? (Front Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Nutrition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר מובהק סטטיסטית בין סוכרת מסוג 2 ובין הסיכון להתפתחות מיאסתניה גרביס, עם הבדלים משמעותיים לפי גיל ומגדר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חלק מהחולים עם מיאסתניה גרביס סובלים מסוכרת מסוג 2 לפני התפתחות המחלה הנוירולוגית, רמז לקורלציה אפשרית בין הופעת מיאסתניה גרביס ובין היסטוריה של סוכרת מסוג 2. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את הקורלציה הנ”ל בין שתי המחלות.

המחקר הרטרוספקטיבי, מקרה-ביקורת, כלל 118 חולים שאושפזו עם אבחנה של מיאסתניה גרביס בין אוגוסט 2014 ועד ינואר 2019 וחמש ביקורות תואמות לכל חולה.  ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון למיאסתניה גרביס על-רקע אבחנה של סוכרת מסוג 2.

מהנתונים עולה כי קשר מובהק סטטיסטית בין הסיכון למיאסתניה גרביס ובין סוכרת מסוג 2, כאשר תוארו הבדלים משמעותיים לפי גיל ומגדר. בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, בקרב חולים ללא מחלות אוטואימוניות שאושפזו במחלקות פנימיות, או בחולים עם מחלות אוטואימוניות אחרות מעבר למיאסתניה גרביס, בנשים מעל גיל 50 שנים עם סוכרת מסוג 2 תועד סיכון מוגבר למיאסתניה גרביס. גיל ההופעה הממוצע של מיאסתניה גרביס בחולים עם סוכרת היה מבוגר יותר, בהשוואה לחולים עם מיאסתניה גרביס ללא-סוכרת.

ממצאי המחקר מעידים כי סוכרת מסוג 2 הינה גורם סיכון אפשרי להתפתחות מיאסתניה גרביס, כאשר למיאסתניה גרביס על-רקע סוכרת מאפיינים ייחודיים השונים מאלו של מיאסתניה גרביס קונבנציונאלית. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת מאפיינים קליניים ואימונולוגיים נוספים של מיאסתניה גרביס על-רקע סוכרת.

Front Neurol, Apr 17, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה