גנטיקה

טיפול במלטונין עשוי להפחית את הסיכון לפגיעה עצמית בנשים עם דיכאון וחרדה (J Child Psychol Psychiatry)

התחלת טיפול במלטונין בנשים עם דיכאון וחרדה לוותה בירידה בסיכון לפגיעה עצמית בקרב נשים עם דיכאון וחרדה, רמז לכך שהתערבויות הממוקדות בשינה עשויות לסייע בהפחתת הסיכון לפגיעה עצמית באוכלוסייה זו, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Child Psychology and Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעות שינה בצעירים נקשרו עם סיכון מוגבר לפציעות, כולל התנהגות אובדנית. במחקר הנוכחי הם בחנו אם מלטונין, התכשיר הנפוץ ביותר לטיפול בהפרעות שינה בצעירים בשבדיה, מלווה בסיכון מופחת לפציעות.

מחקר העוקבה מבוסס האוכלוסייה כלל 25,575 צעירים שהחלו טיפול במלטונין בגילאי 6 עד 18 שנים. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת שיעור הפציעות בשנה שקדמה להתחלת הטיפול במלטונין והחוקרים השוו את הסיכון לפציעה טרם התחלת הטיפול התרופתי בהשוואה לסיכון לפציעה במהלך 12 החודשים לאחר התחלת הטיפול במלטונין.

מהנתונים עולה כי שיעורי פציעות גופניות, נפילות ותאונות דרכים היו דומים בשנה שקדמה לטיפול במלטונין ובשנה שלאחר התחלת הטיפול התרופתי. עם זאת, הסיכון לפגיעה עצמית היה הגבוה ביותר בחודשים שקדמו להתחלת הטיפול במלטונין וירד לאחר מכן. מגמה זו הייתה בולטת במיוחד בקרב מתבגרים עם דיכאון ו/או חרדה, כאשר בנשים תועד סיכון אבסולוטי גדול יותר בהשוואה לגברים.

בהשוואה לחודש האחרון שטרם התחלת הטיפול במלטונין, במהלך 12 החודשים לאחר התחלת הטיפול תועדה ירידה בסיכון היחסי לפגיעה עצמית עם יחס שיעורי היארעות של 0.46 (רווח בר-סמך 95% של 0.27-0.76) בקרב מתבגרות עם הפרעות פסיכיאטריות, לאחר הוצאת אלו שטופלו בנוגדי-דיכאון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מופחת לפגיעה עצמית מכוונת לאחר התחלת טיפול במלטונין בנשים עם דיכאון וחרדה, רמז לכך שהתערבויות הממוקדות בשינה עשויות להפחית את הסיכון לפגיעה עצמית באוכלוסייה זו.

J Child Psychol Psychiatry, March 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה