גנטיקה

הוספת כימותרפיה אינה משפרת את ההישרדות של מרבית החולים עם אדנוקרצינומה של הריאה (מתוך אתר MedRxiv)

הוספת טיפול כימותרפי לטיפול במעכב PD-1/PD-L1 כקו טיפול ראשון כנגד אדנוקרצינומה מתקדמת של הריאה מעלה את סיכויי התגובה אך בסופו של דבר מביאה לשיפור ההישרדות רק בחולים עם ביטוי PD-L1 גבוה (50% ומעלה) אשר לא עישנו מעולם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר MedRxiv.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי PD-1/PD-L1 לבד או בשילוב עם כימותרפיה מהווים טיפול קו-ראשון כנגד אדנוקרצינומה מתקדמת של הריאה עם ביטוי PD-L1 של 1% ומעלה. עם זאת, אין מחקרים פרוספקטיביים להשוואת שתי הגישות.

המחקר הנוכחי כלל 874 חולים עם אדנוקרצינומה מתקדמת של הריאה, עם ביטוי PD-L1 של לפחות 1%, ללא מוטציות EGFR או ALK, אשר קיבלו טיפול קו ראשון בין 2011 ו-2020. מבין כלל החולים, 55% קיבלו טיפול בחסמי PD-1/PD-L1 בלבד והיתר טופלו באימונותרפיה עם כימותרפיה.

לאורך חציון מעקב של 23 חודשים, הטיפול המשולב לווה בשיעורי הישרדות אובייקטיבית (44% לעומת 35%) ומשך הישרדות ללא-התקדמות (6.9 לעומת 4.9 חודשים) שהיו טובים יותר.

חולים עם ביטוי גבוה מאוד של PD-L1 (90% ומעלה) היו היחידים בהם לא תועדה תועלת ראשונית לטיפול המשולב. עם זאת, לא תוארה תועלת מבחינת ההישרדות הכוללת עם הטיפול המשולב בכלל אוכלוסיית המחקר (חציון של 17 לעומת 20 חודשים עם מעכבי PD-1/PD-L1 בלבד; P=0.50).

בניתוח מותאם, רק בחולים שמעולם לא עישנו ועם ביטוי PD-L1 של 50% ומעלה תועדה תועלת מבחינת ההישרדות הכוללת עם טיפול משולב (יחס סיכון של 2.98, P=0.034).

לא תועדה תועלת קלינית להוספת טיפול כימותרפי לטיפול בחסמי PD-1/PD-L1 בחולים עם גרורות לכבד או למוח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי יש לשקול בחום טיפול משולב בקרב חולים שלא עישנו מעולם ובנוכחות עומס מוטציות גבוה ו/או ביטוי PD-L1 גבוה. ביתר החולים, שיעורי תגובה אובייקטיבית ושיעורי הישרדות ללא-התקדמות שהיו טובים יותר עם טיפול משולב לא באו לידי ביטוי בהישרדות כוללת ארוכה יותר.

מתוך אתר MedRxiv

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה