גנטיקה

בנשים עם קרדיומיופתיה סיכון מוגבר לקדם-רעלת היריון והפרעה בגדילת העובר (Sci Rep)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Scientific Reports עולה כי בנשים עם אבחנה קודמת של הפרעה בתפקוד הלב תוארה עליה מתונה בסיכון לקדם-רעלת היריון ועליה משמעותית בשיעורי הפרעה בגדילת עובר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קדם-רעלת היריון מלווה בהפרעה בתפקוד הלב לאחר הלידה; עם זאת, טיב הקשר אינו מובן היטב. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי נועד לקבוע את שיעורי הימצאות קדם רעלת היריון בנשים עם הפרעה קודמת בתפקוד הלב (מקטע פליטה של חדר שמאל קטן מ-55%) ולבחון את הקשר בין תוצאות היריון ובין המצב הלבבי טרם ההיריון.

מדגם המחקר כלל 282 הריונות.

מהנתונים עולה כי שיעורי הימצאות קדם-רעלת היריון לא היו גבוהים יותר משמעותית בהשוואה לאוכלוסייה הכללית (4.6% לעומת 4.6%, p=0.99); ב-12 נשים תועדו גורמי סיכון מיילדותיים וב-13 נשים תועדו גורמי סיכון רפואיים לקדם-רעלת היריון.

בקרב נשים עם אבחנה קודמת של קרדיומיופתיה תועד שיעור גבוה יותר של קדם-רעלת היריון לפני שבוע 37 (1.8% לעומת 0.7%, p=0.03) והפרעה בגדילת עובר (15.2% לעומת 5.5%, p<0.001).

החוקרים לא זיהו קורלציה בין תפקוד דיאסטולי או סיסטולי ובין תוצאות ההיריון.

טיפול בחסמי ביתא במהלך ההיריון ניתן ל-116 נשים ונקשר עם מדד סטיות תקן נמוך יותר של משקל הלידה (הבדל מתוקן של 0.31-, p=0.04).

החוקרים מדגישים כי ממצאי המחקר אינם מעידים בהכרח על קשר סיבתי בין הפרעה בתפקוד הלב ובין קדם-רעלת היריון. הם מוסיפים כי המנגנון בבסיס הקשר בין קרדיומיופתיה ובין הפרעה בגדילת העובר דורש מחקרים נוספים, אך תתכן השפעה של השימוש בחסמי ביתא.

 

Sci Rep, Jan 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה