גנטיקה

המכשולים המרכזיים באבחון וטיפול בסרטן השד (MDedge.com)

סיכום האתגרים המרכזיים אשר יש לפצח בכדי לקדם את האבחון והטיפול בסרטן השד

בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בטיפול לסרטן השד, עם ירידה בתמותה הכוללת. “עם זאת, התמותה עדיין גבוהה ויש עוד דרך ארוכה לעבור”, אמרה ל-MDedge.com ד”ר אנג’לה דמישל, מנהלת שותפה בתוכנית המחקר של סרטן השד, מרכז הסרטן, אוניברסיטת אברמסון, פנסילבניה. עקב כך, היא תיארה את הבעיות העיקריות שלטעמה יש לפתור על מנת לשפר את האבחון והניהול של המחלה.

לדבריה, ישנם מספר אתגרים מרכזיים וביניהם, הצורך בהגברת מניעה ושכלול השיטות לזיהוי מוקדם של סרטן השד, חוסר שימוש בבינה מלאכותית, חוסר בטיפולים ממוקדי, חוסר בניסויים קליניים חדשניים והדרישה לתמריצים ומימון עבור שיתוף פעולה מחקרי והדרכתי.

ד”ר כריסטין אמברוזון, יו”ר המחלקה לבקרה ומניעת סרטן במרכז הסרטן, פארק רוזוול, באפלו, ניו יורק, אמרה כי “ישנם גורמי סיכון רבים שעלולים להוביל להתפתחות סרטן השד, ויש לזהות את המטופלות שנמצאות בסיכון לפרוגנוזה גרועה, כגון חולות עם סרטן שד מסוג “טריפל נגטיב”, סרטן שלילי לקולטני הורמונים או סרטן שד בדרגה גבוהה. אחרת, קיים סיכון לטיפול יתר בגידולים עם סיכון נמוך”.

אתגר נוסף כאמור, הוא חוסר השימוש בבינה מלאכותית. ייתכן ואתגר זה נובע מחוסר ידע או מחוסר זמינות הנתונים אודות סרטן השד. שימוש נכון בבינה מלאכותית עשוי לסייע ביצירת מודלים של גורמים התורמים לסיכון לסרטן, בעיקר בקשרים מורכבים כגון הקשר בין היריון, הנקה וסרטן השד.

בנוסף, ישנן בעיות נוספות אשר מונעות גישה לטיפולים חדשניים כגון גזענות וחוסר שוויון בתחום הבריאות. בעיות אלו באות לידי ביטוי גם באחוז הקטן של נשים המשתייכות לקבוצות מיעוט (נשים שחורות, אסייתיות והיספאניות) המשתתף במחקרים קליניים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה