גנטיקה

שילוב סטטין בעצימות בינונית עם Ezetimibe מהווה חלופה מתאימה לסטטין בעצימות גבוהה בחולים עם סוכרת ומחלה קרדיווסקולארית טרשתית (Eur Heart J)

כולסטרול

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שילוב סטטין בעצימות בינונית עם Ezetimibe מהווה חלופה מתאימה לסטטינים בעצימות גבוהה בחולים עם סוכרת ומחלה קרדיווסקולארית טרשתית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של סטטין בעצימות בינונית בשילוב עם Ezetimibe אל מול טיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה בחולים עם סוכרת ומחלה קרדיווסקולארית טרשתית.

החוקרים השלימו ניתוח תת-קבוצה של חולים עם סוכרת במחקר RACING. התוצא העיקרי היה משלב לאחר שלוש שנים של תמותה קרדיווסקולארית, אירוע קרדיווסקולארי מג’ורי, או אירוע מוחי לא-פטאלי.

מבין כלל המשתתפים במחקר, ב-1,398 (37%) היה ידוע על סוכרת בתחילת המחקר.

שיעורי היארעות התוצא העיקרי עמדו על 10.0% בקרב מטופלים בשילוב סטטין בעצימות בינונית עם Ezetimibe ועל 11.3% בקרב אלו תחת טיפול בסטטין בעצימות גבוהה (יחס סיכון של 0.89, P=0.460). שיעורי הפסקת הטיפול או הפחתת מינון עקב אי-סבילות עמדו על 5.2% מהמטופלים במשלב התרופתי לעומת 8.7% מהמטופלים בסטטין בעצימות גבוהה (p=0.014).

מהנתונים עולה כי שיעור החולים עם רמות LDL נמוכות מ-70 מ”ג/ד”ל בזרוע הטיפול המשולב עמד על 81% לאחר שנה, 83.1% לאחר שנתיים ו-79.9% לאחר שלוש שנים ובזרוע הטיפול המונותרפי בסטטין בעצימות הגבוהה תועדו שיעורים של 64.1% לאחר שנה, 70.2% לאחר שנתיים ו-66.8% לאחר שלוש שנות טיפול (p<0.001 בכל המקרים).

בכלל האוכלוסייה, לא תועדו אינטראקציות משמעותיות בין נוכחות סוכרת ובין התוצא העיקרי, הפסקת טיפול או הפחתת מינון עקב אי-סבילות, או בשיעור החולים עם רמות LDL נמוכות מ-70 מ”ג/ד”ל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוצאות טיפול המשלב סטטין עם Ezetimibe שתוארו בקרב חולים במחקר RACING נשמרו בחולים עם סוכרת. ממצאי המחקר תומכים במתן סטטין בעצימות בינונית עם Ezetimibe כחלופה לטיפול בסטטין בעצימות גבוהה במקרים בהם טיפול זה אינו נסבל היטב, או נדרשת הפחתה נוספת ברמות LDL בחולים עם סוכרת ומחלה קרדיווסקולארית טרשתית.

Eur Heart J, Dec 19, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה